welke vrucht of groente is goed om enkele kilo's te vermageren?

ik doe aan sport

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

Fruitsoorten met negatieve calorie waarde

Nogal wat fruit vraagt bij verbranding meer energie van het lichaam, dan het aan het lichaam toevoegt. Fruitsoorten die meer energie kosten om te verbranden dan dat ze aan calorieën opleveren zijn vruchten als:
•Aardbeien;
•Ananas;
•Appel;
•Bosbessen;
•Citroen;
•Cranberries;
•Frambozen;
•Grapefruit;
•Honing Meloen;
•Mandarijnen;
•Mango;
•Papaya's;
•Perzik;
•Pruimen;
•Sinaasappel;
•Watermeloen.

Bijna allemaal heel lekker fruit, zou ik zeggen. Eigenlijk allemaal wel.

Groentesoorten met negatieve calorie waarde

Ook allerlei groeten kosten meer energie om door het lichaam verteerd te worden. Groentesoorten, die meer energie kosten dan ze opbrengen, zijn:
•Andijvie;
•Asperges;
•Aubergines;
•Bieten;
•Broccoli;
•Bloemkool;
•Bleekselderij;
•Chili pepers;
•Courgettes;
•Groene kool;
•Groene bonen;
•Komkommers;
•Koolraap;
•Radijsjes;
•Selderij;
•Sperziebonen;
•Sla;
•Spinazie;
•Tuinkers;
•Tomaten;
•Ui;
•Witlof;
•Wortelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Negatieve calorie waarde bestaat niet
Er is niet 1 groente of fruit die je laat afvallen.
Voor de goede orde: het verhaal va negatieve calorieen is een fabel. Er is inderdaad wel energie nodig om voedsel te verwerken, maar die hoeveelheid is gering in vergelijking met de energie die het eten levert. Negatieve calorieën bestaan dus niet.

Als het gewicht afneemt, dan heeft dit andere oorzaken, zoals verandering van eetgewoonten en meer lichaamsbeweging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er gaan verhalen van citroensap vlak voor de maaltijd innemen. Dat zou de maag doen samenkrimpen en je bent sneller verzadigd. Mijn boerenverstand zegt echter dat je maag na verloop van tijd ook weer ontspant, en je dus sneller honger krijgt.
Om af te vallen kun je vaak beter kijken naar je eetpatroon. Wist je dat de meeste mensen die blijvend willen afvallen juist meer moeten gaan eten? Grotere porties en meer eetmomenten per dag? Je moet wel anders eten. Minderen met 'slechte' producten, en daarvoor in de plaats goede producten. Kijk hierbij kritisch naar de ingredientenlijsten op de producten die je gebruikt, en kook zoveel mogelijk vers. Na twee weken wil je niet anders meer, en gebruik je kant-en-klaar al veel minder. Ontbijt sowieso, en kijk naar waarmee je ontbijt. Is dat cruesli (die met suiker aan elkaar geplakt blijft) of bijvoorbeeld (magere) yoghurt met vers fruit? Kijk zo elk eetmoment na. Eet 6 tot 7 keer per dag, ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner en tussendoor. Kortweg je standaard maaltijden en bij elk koffie-/theemoment iets.
Er is geen natuurlijk product waar je dik van wordt, tenzij je veel te veel hiervan inneemt. In een gezonde voeding passen (seizoens)groenten en fruit, vooral heel gevarieerd eten is belangrijk. Eet zoveel mogelijk producten zo natuurlijk mogelijk. Vaak zijn de toegevoegde suikers, om het ons makkelijk te maken, of om een product lekkerder te maken, de echte dikmakers....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
je maag is veel zuurder dan dat citroensap, dus dat helpt niet. is alleen maar vitamine c, en slecht voor je tanden.