Helpt groene thee tegen aids? Waar of niet waar?

WASHINGTON - Een stof die in groene thee voorkomt, kan helpen het risico te verkleinen om door seks een hiv-infectie op te lopen.

Mijn mening : Drink een kopje groene thee voordat je onveilig geslachtsgemeneenschap hebt. Door groene thee verlaag je de kans op een hiv besmetting.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Dan moet je ook het hele stuk vermelden he:

"De stof uit de groene thee kan in vaginale crèmes worden gebruikt. De wetenschappers zien daarin een mogelijkheid om het risico op een hiv-besmetting in Derde Wereldlanden op een eenvoudige en goedkope manier te verkleinen."

Dus het drinken lijkt me niet de gehele oplossing.

Toegevoegd op 20-05-2009 11:00:37
Oh, om nog even een echt antwoord te geven op de vraag: Niet waar dus

Toegevoegd op 20-05-2009 13:38:17
Haha, geeft trouwens wel een nieuwe dimensie aan ergens een (thee)zakje in hangen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog meer rode oortjes...

Andere antwoorden (12)

Op basis van de voor mij beschikbare informatie, hier mijn antwoord:

Mijn vrouw drinkt de hele dag door groene thee. Ze heeft geen aids.

Dan zal het wel helpen, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die lijkt op de act van Bert en Ernie, waar Ernie bananen in zijn oor doet tegen krokodillen. Maar er zijn toch helemaal geen krokodillen? Nou, zie je wel dat het helpt!
Een risico verkleinen is heel wat anders dan voorkomen. Als mensen die twee zaken door elkaar halen, dan zou het drinken van groene thee zelfs averechts kunnen werken (waarom zou ik een condoom gebruiken? Die thee beschermt me al!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof je dat nu echt??
Schijnbaar verdwijnt aids ook als je met een maagd sex hebt.
Allemaal vage oplossingen van kwakzalvers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee..condooms daarintegen wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal best wel een werkzame stof inzitten maar ik ben bang dat 20 liter thee per dag zelfs niet gaat volstaan. En we weten allemaal waar dat toe kan leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Farrepar;

Groene thee helpt alleen als je het als vervanger voor seks gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden (volgens BNR) regelmatig van dit soort stoffen gevonden die aids remmen. Tot nu toe hebben ze nog geen goed middel kunnen maken, dus de kans dat dit met groene thee wel lukt schat ik niet bijzonder groot.

Verder werken condooms al jaren goed, alleen weigeren sommige mensen ze te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene thee zit vol anti-oxidanten. De toegeschreven goede eigenschappen van groene thee zijn divers. Het helpt o.a. tegen cellulitis (zeggen ze). Ik drink veel groene thee, maar gewoon omdat ik dit lekker vind en...Of het helpt tegen cellulitis? Na jarenlang groene theegebruik moet ik concluderen dat (zelfs als ik heel erg mijn mijn best doe om het te zien) ik helaas geen verschil zie met vroeger.
Dit cellulitusexperiment is vrij onschuldig, maar om dit te gaan uittesten met onveilige sex? Ik zal, gezien de resultaten van mijn cellulitusproef, dit niemand aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het drinken van groen thee IN PLAATS VAN sex hebben, is volgens mij een goede methode om de risico's van alle SOA's te voorkomen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wel denkt aan de groene thee maar niet aan het condoom kun je m.i. beter een condoom op je groene theebus plakken zodat je uiteindelijk toch veilig vrijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijft er nog steeds een kans dat je wel besmet raakt. En daarbij zijn er gevallen bekend van mensen die wel HIV besmet waren, maar nooit geen AIDS hebben gekregen...

Maar stel dat het risico tot een minimum beperkt word. Geef me dan één goede reden, waarom je wel allerlei andere SOA gerelateerde beestjes wilt hebben...

Zie het me al helemaal voor me: "Joepie... Ik heb geen HIV na onveilige seks gekregen. Maar krap nu al wel weken vanwege die schaamluis!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zijn er zoveel mensen die afstuderen, dat ze de meest gekke dingen onderzoeken. En dit soort resultaten klinken zo lekker in de media, dat het gelijk op newsites staat, meer een vette advertentie ernaast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, 7 van de 8 onderzoeken deugen niet............ zei ik toch