Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik dat mijn melk straks niet afkomstig is van de melkbedrijven rond Moerdijk?

"vermoedelijk" is de melk van de veebedrijven rond de Moerdijk niet verontreinigd." Vermoedelijk. Ik wil helemaal niet de kans krijgen om deze melk in mijn bezit te hebben. Hoe kan je dat controleren? Eieren bv hebben een code waaruit je kan opmaken van welk pluimveebedrijf ze komen.............

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
731
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de koeien staan toch niet buiten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De melk van ongeveer vijftien melkveehouders uit de omgeving van Moerdijk wordt eerst onderzocht voordat deze mogelijk naar de winkel gaat. Een woordvoerder van Land- en tuinbouworganisatie LTO bevestigde deze berichtgeving van de NOS. De zegsman spreekt van een standaardprocedure, maar wel een ,,goede voorzorgsmaatregel'', waarbij de melk wordt verwerkt tot melkpoeder en pas na onderzoek naar de winkel gaat of vernietigd wordt. In ieder geval twaalf van de bedrijven leveren melk aan Friesland Campina.
Eerder werd al bekend dat een aantal groentetelers voorlopig geen spruiten, groene kool, boerenkool of savooiekool leveren. Ook daarvoor moeten eerst monsters worden onderzocht.
(Lees meer...)
Bronnen:
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik hoorde vandaag dat de melk uit Moerdijk niet verkocht word!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van melk is dat niet te zien. Maar je zou kunnen besluiten alleen biologische melk bij een klein verkooppunt te kopen, of pakken melk van de Aldi, die komt vast uit Duitsland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle etenswaren dat uit de grond of eet van de grond van de omgeving ( ik geloof 10 km) mag niet gebruikt worden voor consumptie zolang er nog onderzoek wordt gedaan, dus die melk komt echt niet bij jou in de koelkast
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk melk bij de boer zelf halen. Daar is hij ook blij mee, want van jou krijgt hij meer geld per liter dan van campina.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is niet aanwezig, omdat de melk van daar _als_ ie goedgekeurd wordt, tot poeder verwerkt wordt.
Overigens blijkt uit de eerste onderzoeken geen 'besmetting', ze testen nog een keer - is het dan weer goed, dan wordt de melk dus tot poeder verwerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit iedere tank komen monsters als die roetdeeltjes bevatten gaat hij niet de fabriek in en wordt gelost in de afval tank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles wat daar uit de buurt komt word heel erg gecontroleerd er mocht bijvoorbeeld na een bepaalde tijd niets meer worden geoogst 3uur en dat moest worden weg gegooid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De melk is simpelweg niet verontreinigd want alle koeien staan op stal! Het is 15 januari! Er staat geen gras en als ze zouden buitenlopen lopen ze alles kapot!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding