Is het gevaarlijk om dranken(Niet alcohol) te mixen?

Als ik bij de IKEA restaurant ben mix ik vaak verschillende dranken door elkaar nou heb ik gehoord dat je daar flinke buik krampen van kan krijgen door een zo genoemde chemische reactie in het glas. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
3.2K

Antwoorden (2)

Dit gebeurt er als je melk met cola mengt; Het is een reactie van het fosforzuur in de coca cola aan de melk. Fosforzuur moleculen hechten aan de melk waardoor ze meer dichtheid en scheiden, terwijl de resterende vloeistof dat maakt de melk en cacao cola nu lichter drijft bovenop. De vaste stof is eigenlijk melk die is gestold door toevoeging van de meer zure frisdrank.

Beide items zijn zuur, maar Coca-Cola meer zo. In het algemeen, coca-cola heeft een pH van ergens 2,5-4,5 vanwege de fosforzuurgehalte waar melk een normale pH-waarde rond 6,7 (bijna neutraal, melk, dat is in de basis assortiment is meestal mastitis).

Er zijn een aantal studies suggereren dat vanwege de hoge Fosforzuur meeste frisdranken die kunnen helpen om de kans te verhogen dat een persoon Osteoporose zullen ontwikkelen als ze niet genoeg calcium in hun dieet. Coca-cola is een uitstekend schoonmaakmiddel - het kan worden gebruikt om rekening te bezoedelen off van centen en ik heb het gebruikt om automotoren ontvetten. Ik zal niet drinken elke frisdranken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geen zorgen je kan gewoon fanta cola sprite, alles van siropen frisdranken en vruchtesappen mengen zonder enig probleem die maagzeer zijn fabeltjes wel opletten met dingen als melk enzo mixen
(maar wie mengt er nu melk met fanta ofzo)