Is 'merkwater' zoals SPA gezonder dan kraanwater of goedkopere merken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1K
Cryofiel
10 jaar geleden
In Utrecht komt zelfs Sourcy uit de kraan.
Cryofiel
10 jaar geleden
Of Sourcy bottelt Utrechts kraanwater, het is maar hoe je het bekijkt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Het is alleen heel veel duurder
SimonV
10 jaar geleden
Kraanwater is beter dan bronwater
De bronnen die gebruikt worden voor kraanwater zijn beter van kwaliteit en worden wettelijk beter beschermd dan de bronnen die gebruikt worden voor bronwater. Voor bronwater schrijft de wet namelijk geen normen voor wat betreft de gehaltes aan minerale zouten. Mineralen spelen een belangrijke rol bij belangrijke lichaamsfuncties, zoals de vochthuishouding en botopbouw, maar te veel mineralen zijn niet goed voor de nieren.
Kraanwater in Nederland is dus – minstens – net zo gezond als bronwater.
http://www.gezondheidenco.nl/gezonder-bronwater-kraanwater/
Cryofiel
10 jaar geleden
Klopt, SimonV! Om die reden wordt AFgeraden baby's bronwater te geven, of bronwater te gebruiken om babyvoeding te bereiden.

Het beste antwoord

Water is een natuurproduct. De samenstelling (en dus ook de smaak) is daarom afhankelijk van de herkomst. Water dat bijvoorbeeld uit een krijtachtige ondergrond komt is harder dan water uit waterhoudende zandlagen. Dit geldt zowel voor kraanwater als voor flessenwater.

Van flessenwaters kan je nog zeggen dat ze niet allemaal aan de kwaliteitsnormen voor kraanwater (hoeven te) voldoen. Dit kan betekenen dat je sommige niet de ganse dag door mag drinken zonder doktersadvies. Dit geldt uiteraard niet voor de flessenwaters die weinig mineralen bevatten.

Flessenwater is dus niet gezonder dan kraanwater en dure merken flessenwater zijn niet gezonder dan goedkopere.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. In nederland niet. Kraan water in nederland is van dezelfde kwaliteit dan water uit de fles. Enige verschil is dat je kraan water niet kan bewaren.