Geeft AA drink echt een Energy-boost voor en na het sporten ?

Toegevoegd na 29 minuten:
Sport: beginnende hardloper.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
3.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
het is suikerwater, en suiker geeft je energie.
Ik zou eerder een banaan of zo eten, daar heb je uiteindelijk meer aan.
Sportdrank kan een crash geven na een tijdelijke sugarrush
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is nauwelijks merkbaar. Dus een glas water is veel gezonder dan een suiker overdosis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O, toen ik het mooie verhaal las op AA drink website begon ik al twijfels te krijgen of het wel zo is. Bedankt voor de 2 waardevolle reactie's.
Ritsuka
10 jaar geleden
Elke fabrikant prijst zijn eigen product de hemel in, dat heet reclame maken.
In de praktijk is het gewoon water met suiker, kleurstof en wat ander spul er in. Echt niet nodig voor een gemiddelde sporter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij weet niet iedereen hier dat in AA geen normale suikers zitten verwerkt. Alle suiker wat in AA zit is "Dextrose" beter bekend als druivensuiker.

Antwoorden (2)

Ja. Er zitten koolhydraten in, vooral suikers. Die geven je energie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje, hoeveel ml mag je drinken ? Zijn er ''betere'' en eventueel goedkopere ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Suiker is maar suiker. Al die energiedrankjes doen ongeveer hetzelfde. De dagelijiks aanbevolen hoeveelheid is 90g. 15 is een zesde van die 90g. Dus je mag zes van die flesjes drinken, maar dan mag je verder helemaal niks meer. Ik zou het lekker op max 2 houden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je mag zoveel drinken als je wilt, maar je kunt ook prima zonder hoor.
Wat ik zelf nog wel eens doe is half water, half sinaasappelsap (ongeveer), en dan een klein schepje zout er in.
Heb je ook een sportdrank.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is dus om suikers en zouten aan te vullen als je veel cardio doet. Dat verbruik je en zweet je uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, ik wacht nog op reactie's voor een alternatieve sportdrank omdat de meningen verschillend zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinaasappelsap is veel ongezonder dat AA drink. In Sinaasappelsap zitten namelijke de slechte suikers in. In AA zit alleen Dextrose (druivensuiker). Of je zou de sinaasappelsap zelf moeten persen dat bestaat dat ook uit vruchtensuiker.
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoezo slechte suiker? Je lichaam zet het gewoon om en gebruikt het als energie.
Je moet natuurlijk niet teveel suiker op een dag nemen, maar dat geld voor alle voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
KnowMe bedoelt vast Sinaasappelsap uit een pak. En een pers machine schoonmaken is een rotwerk.
Het geeft na het sporten de juiste energie die je lichaam direct nodig heeft. Het bevat geen vet, de suiker = druivensuiker (dextrose) en 1 flesje bevat 54,5 gr Koolhydraten. Vergeet alleen niet het sporten (weet niet precies wat voor sport je doet) eiwitten te eten, je spieren bestaan namelijk voor een groot deel uit eiwitten en deze komen ze na het sporten te kort (eiwitten zorgen er dus voor dat je spieren sneller herstellen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hardlopen, pas bij les 2.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, eiwitten zijn altijd goed, maar zo'n AA drink geeft je natuurlijke energie, blikjes energiedrink met cafeïne niet. Ik zou gaan voor AA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat Redbull wel energie gaf ? Als ik een grote klus heb of langer door moet tijdens werk dan helpt zo'n blikje heel goed bij mij.
Ritsuka
10 jaar geleden
Het is geen echte energie, maar een tijdelijke oppepper. Je vermoeidheid word onderdrukt door de cafeine en andere stoffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het geeft ook wel energie, maar op een andere manier. Je lichaam krijgt namelijk geen energie maar mentaal krijg je dat wel. AA drink geeft je energie zoals je ook uit je eten haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wist ik niet, maar nu wel!