hoe maak ik van magere yoghurt drinkyoghurt ?

met wat moet ik magere yoghurt verdunnen om drinkyoghurt te verkrijgen ?
ik vind hem anders te dik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
7.5K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Siroop en in de blender?
Heb je wel een smaakje.

Het beste antwoord

Wij maken altijd drinkyoghurt door 650 ml magere yoghurt in de blender te doen, 100 ml limonadesiroop (smaak naar eigen voorkeur) en dan aanvullen tot 1 liter, dus nog 250 ml water toevoegen, heel even in de blender, en je hebt prima drinkyoghurt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad, met wat water erbij werkt dat prima. Maar dat hoeft toch niet per se in de blender? Gewoon goed doorroeren werkt wat mij betreft ook goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan natuurlijk ook, het ligt eraan hoeveel je maakt, met grote hoeveelheden is de blender handiger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waarom water en limonadesiroop?
Het is volop zomer en er liggen tonnen vers fruit in de supermarkt, als je dan toch wil gezond doen waarom dan geen vers fruit toevoegen?
Gooi toch een bakje aardbeien bij de yoghurt, ook lekker enkele nectarines of abrikozen (wel de pit uithalen), allerhande bessen zoals frambozen of bosbessen of bramen en ga zo maar door.
Even in de blender en je hebt lekkere drinkyoghurt zonder chemische troep. En tevens krijg je een extra dosis vitamines binnen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Omdat je dan geen drinkyoghurt hebt maar een smoothie.

Andere antwoorden (1)

Magere milkshake hiervoor heb je nodig het volgende:

Ingrediënten:

1,5 dl magere melk
flinke schep magere yoghurt of kwark
vruchten naar keuze
zoetstof of suiker naar smaak
Bereiding: Pureer de vruchten in de blender. Voeg de overige ingrediënten toe en mix dit goed. Serveer de milkshake in een glas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt lekker, zeker ook door die verse vruchten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt niet alleen lekker is ook lekker
+