Er zijn verschillende mythes rond de naam, die allemaal zouden zijn verteld door de bedenker van de drank, professor Charles Leiper Grigg:

- De naam zou komen van Lithium 7, een van de oorspronkelijke ingredienten van de drank;
- De naam zou komen van 7 ounces, de inhoud van de eerste flessen;
- De 'up' zou komen van 'bottoms up', oftewel proost;
- De 'up' zou verwijzen naar het koolzuur
- De oorspronkelijke drank zou zeven ingredienten hebben gehad.

En er zijn inderdaad mensen die geloven dat de zes voorgaande proefdranken mislukt waren, vandaar '7up'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Die eerste 6 waren beta versies
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een andere verklaring is dat 7up staat voor "zeven naar boven", zodat men in de "Seventh Heaven" (de zevende hemel) komt. Het klinkt mij meer als de benaming voor een prettige drug maar de positieve associatie is een feit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er staat er nog een niet bij.

Het zou ook vernoemd kunnen zijn naar een kaart spel Seven Up.
Poker game seven Up. Dobbelspel. Diverse mogelijk heden dus.

Dit is een vraag die niet zomaar te beantwoorden is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de eerste 6 zijn op
vandaar is de 7de up
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens Professor Donald Sadoway vanwege Lithium 7, een van de hoofd ingredienten van de drank.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7 dagen per week moet je het drinken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de site van 7up zelf staan er verschillende geruchten, maar de bedenker van 7up, Grigg, heeft nooit echt verteld waarom het 7up heet.

7up heet zo sinds 1950, toen werd lithium citraat verwijderd uit het frisdrank. Daarvoor heette het Bib-Label-Lithiated Lemon-Lime Soda.