maakt soda water dik?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
2.5K
Cryofiel
10 jaar geleden
Water wordt inderdaad net een tikje dikker (stroperiger) wanneer je er soda in oplost. Maar je moet er wel verdraaid veel soda in oplossen voordat je enig effect gaat merken.

Antwoorden (2)

Soadwater is leidingwater waarin koolzuurgas is opgelost.
Het bevat verder geen kcal, maar de bubbeltjes kunnen je wel een beetje een opgeblazen gevoel geven als je er veel van drinkt.
Maar dit is maar tijdelijk, en het verschilt per persoon of je hier last van hebt.

Toegevoegd na 45 seconden:
Dus nee, je word hier niet dik van, hooguit tijdelijk opgeblazen buik als je hier gevoelig voor bent.
Ritsuka
10 jaar geleden
Spa blauw zoals ze het noemen maakt dik en zwaar, maar niet zoals vet.
Waneer wij zout eten dan zal dat zout er voor zorgen dat er water wordt vast gehouden in het lichaam. Dit kan je goed zien wanneer je dieet. In de eerste week val je gemakkelijk 5 kilogran af. Daarna gaat het veel trager. Dit komt doordat je minder zout in neemt en je lichaam dan ook het overtollige water afstoot. Wanneer uje terug zout begint te eten dan ga je terug beginnen meer te drinken. Als je dan sodawater of andere dranken drink, ga dat vocht worden opgehouden in het lichaam met als resultaat dat je terug zwaarder en dikker word. 5 l is toch een aanzienlijk volume.
Dus als je snel 5 kg wil afvallen, moet je er gewoon voor zorgen dat je een week alles zoutloos eet.
Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met dik worden door vet
Robby BB

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie, het moet spa rood zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
In spa rood en blauw zitten ook mineralen en zouten die er weer voor zorgen dat je water ophoud en daardoor zwaarder en dikker wordt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spa Blauw is geen soda water, ik denk dat je spa rood bedoeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad bedankt, Belgisch foutje