Is Jack Daniels whiskey eeuwig houdbaar?

En zo ja, word het dan beter naarmate het ouder wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
7.3K

Antwoorden (1)

Whisky kan je zeer lang bewaren, op voorwaarde dat je het op de juiste manier doet.

1. Volle flessen
Volle, ongeopende whiskyflessen worden in principe niet slecht, dankzij het hoge alcoholpercentage (minimum 40%) van de drank.
Anderzijds zal whisky ook niet meer narijpen op de fles, dus je flessen laten staan om ze beter te laten worden heeft echt geen enkele zin.

2. Geopende flessen
Ook flessen die geopend zijn, worden eigenlijk niet slecht en zijn quasi onbeperkt houdbaar.
Houdt wel rekening bij het bewaren met: niet in de zon, rechtopstaand, kurk vochtig houden.

Wanneer de flessen stilaan leeg beginnen te geraken (vanaf ca 70% leeg) is het tijd om de flessen helemaal leeg te maken.
De alcohol in de whisky zal zich namelijk bovenaan de fles opstapelen, en vervliegen elke keer de fles wordt geopend. De whisky zal verslappen en verschralen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent in de war, Jack Daniels is whiskey op z'n Amerikaans en heeft weinig met whisky te maken. Bourbon is niet te drinken.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
over smaak valt uiteraard niet te twisten. dat whiskey volgens jou sowieso nooit lekker is kan zijn. het zegt echter niks over de houdbaarheid. even voor de lezers extra ter info, om verwarring te voorkomen: Whisky uit Canada en Schotland heet in het Engels whisky, en die uit Ierland en de Verenigde Staten whiskey.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wist ik niet, ik dacht dat alles over de grote plas met een e was en uit Ierland en omstreken zonder. Toch nog wat geleerd vandaag.