Welke roos is het best geschikt voor thee?

Ik wil graag thee zetten van rozen. Niet van rozenbottels, maar van rozenblaadjes. Welke rozensoort kun je hier het beste voor gebruiken?
Ik wil graag van die prachtige rode rozen, die je tegen een muur kunt laten 'klimmen.'

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
3.2K

Het beste antwoord

De egelantier en de hondsroos zijn de wilde
rozensoorten met rozenbottels. Ze zijn winterhard
en groeien bijna overal. Ze ruiken heerlijk en
krijgen sierlijke bloemen die veel insecten
aantrekken. De struiken worden ongeveer 60 cm
hoog. De egelantier lijkt sterk op de hondsroos,
maar is te onderscheiden door de blaadjes te
kneusen. Als er een appelgeur vrij komt weet je dat het om een egelantier gaan.
De bloemblaadjes van deze wilde rozen is als smaakmaker te verwerken in sap, jam, azijn,
wijn, snoep en chutney. Ook kun je van de rozenblaadjes een heerlijke thee zetten. Dit heeft
een heerlijk zachte smaak.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha, dankjewel voor de informatie. Wat een handige theegids is dat zeg. Ik heb dankzij de theegids een paar rozenkwekers opgespoord. Ik denk dat het de egelantier gaat worden.
Heel erg bedankt.