Wat is het zoetste sterke bier?

Ik drink graag zoet. Zoals mixdrankjes. Ook af en toe een sterk biertje (8 procent of hoger alcoholpercentage). Nu is mijn vraag welk STERK bier is NIET bitter, maar lekker zoet? Ik weet dat de eigenschap van bier bitter zijn is, maar zijn er sterke bieren die vooral zoet zijn?
WELKE van deze sterke bieren vinden jullie goed en is lekker ZOET (en liefst niet heel bitter):

-Tripel Karmeliet (banaan) 8.4%
- pauwel kwak 8.1
- kasteel triple (11)
- kasteel bruin
- hapkin 8.5
- brugge triple 8.7
- Brigand 9
- hoegaarden grand cru 8.5
En wat is het zoetste: kasteel tripel of kasteel bruin?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het zou ook zacht bier moeten zijn, niet te "straf".Welke voldoet aan de lijst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2.6K

Antwoorden (1)

De bieren die in jou lijst staan zijn vind ik niet erg dendernd zoet. Het zwaarste echt zoete bier waar ik aan moet denken is kasteel rouge. Dit is een kersenbier