waarom is opgedroogde koffie zo moeilijk uit een mok te krijgen?

omdat die mokken altijd vies zijn, en je krijgt ze bijna niet schoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Antwoorden (4)

Ze de mok in heet water en ze zijn zo schoon

Toegevoegd na 2 uur:
De koffie kleeft aan de mok om dat het extra koffie opdroogt
12 jaar geleden
Cafeïne, vooral met toegevoegde suiker en melk, gaat plakken in je mok, indien je deze een tijdje laat staan en niet omspoelt. Het vocht in de mok, verdampt, en de suiker (plakt) en melk (plakt ook) en cafeïne (plakt én verkleurt) blijven min of meer "over" en dat gaat flink aankoeken.

Het is zeker niet moeilijk weg te krijgen, gewoon je kopjes omspoelen, en als je het een keer vergeet, gewoon even warm water op laten lopen, en de boel lost zo weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warm water er op,paar drupjes afwasmiddel en kwartiertje laten weken. Als nieuw!
Dus het is niet moeilijk, maar je moet er wel iets voor doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein beetje soda in heet water oplossen in je mok, een poosje laten inwerken en dan met een schuursponsje schoonmaken. Daarna nog even goed omspoelen met heet water en je hebt een glanzend schone mok.