Hoeveel theesoorten zijn er wereldwijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet tel baar ! Exact .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor getal wil je 12 of 120 of 1200 of 12000 of vul maar in .............

Antwoorden (3)

Er zijn echt duizenden soorten thee.
Want er zijn ook mensen die zelf thee maken enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thee is warm water met het aftreksel van gedroogde bladeren van de theeplant genaamd Camellia sinensis of een van de aanverwante theeplanten.
Sinensis betekend letterlijk vertaald naar het Nederlands “Chinees”, de Camellia sinensis is de Chinese theeplant er zijn in totaal drie soorten theeplanten waarvan thee gemaakt kan worden.
Theesoorten zijn alle bladeren gedroogd of niet gedroogd afkomstig van de Camellia sinensis of aanverwante die gebruikt worden voor het zetten van thee.
Thee is alleen thee wanneer het afkomstig is van de theeplant genaamd Camellia sinensis of van een van de aanverwante. Is kruidenthee dan wel een theesoort? Kort gezegd nee, kruidenthee wordt gemaakt van verschillende kruiden afkomstig van verschillende onderdelen van planten en of kruiden, en is dus geen theesoorten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de volgende theesoorten onderscheiden:
Zwarte thee, Oolong thee, Witte thee, Rookthee, en Groene thee.
Daarnaast heb je dan de theeachtigen zoals: Kruidenthee, Vruchtenmelange en Rooibos.
Een aantal daarvan zoals zwarte thee, witte en ook groene thee wordt vaak gearomatiseerd met bloesem of aroma's, dat maakt het aantal 'theesoorten' heel groot en zijn er wereldwijd honderden soorten.
Op wikipedia vind je veel meer info over thee.