Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat mijn koffiefilter steeds stuk?

Ik zet koffie via een koffiefilter, die ik met een koffiefilterhouder bovenop een mok zet. Hier giet ik dan water op, dat net van de kook af is.
Soms gaat het goed, soms gaat het meerdere keren achter elkaar fout en loopt al mijn filterkoffie door het gaatje...

Waar kan dit aan liggen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet, maar krijg wel zin in koffie. Ongefilterd trouwens, als je daar aan gewend bent is gewone koffie het ook niet meer helemaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als dit een foto is van jouw filter in de koffiefilterhouder (scrabble ;-) ) dan is de filter te groot. En ja, een passende filter even omvouwen aan
de onderkant en aan de geplakte zijkant.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het helpt als je het filterpapier even omvouwd. Onderaan het filter is het papier aan elkaar geperst (gestansd). Als je daar wat druk op zet (door er koffie met water op te gieten) dan breekt de seal tussen de twee laagjes open.
Als je de randjes die aan elkaar zijn geseald even omvouwd moet het probleem opgelost zijn. Bij mij werkt het in ieder geval.
(Lees meer...)
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het zo geleerd, nu weet ik ook waarom!

Andere antwoorden (2)

Soms is de naad aan de onderzijde van het papieren filterzakje niet sterk genoeg. Ik vouw 'm zelf altijd eerst om, daar wordt ie steviger van.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
controleer of de maat van de filterhouder en van de filters dezelfde zijn.als het filter te klein is gaat het vaak mis.het eerder genoemde omvouwen werkt inderdaad prima.

zie deze vraag:http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/maten-koffiefilterzakjes-gekomen.56426
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding