Kan je je eigen thee maken? zo ja, hoe?

De vraag zegt het al. Als je het op internet gevonden hebt: graag link erbij. :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.7K

Antwoorden (5)

Daar waar brandnetels staan wat meenemen, bladeren goed wassen en laten drogen, evt in kleine stukken snijden, water opzetten, thee-ei met de brandnetels erin,... Bob's your uncle!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve van brandnetels kan je ook thee zetten van kamillebloemetjes. En nog diverse andere soorten kruidenthee is in Nederland zelf te maken. Alleen de gewone thee niet, want die plant groeit alleen in tropische gebieden.
Amadea
11 jaar geleden
Thee maken met bloemen is niet ingewikkeld. Theesoorten die bloemen bevatten worden ook gearomatiseerde theesoorten genoemd. Een bekend voorbeeld is jasmijn thee, de jasmijn bloemen worden geplukt en op natte doeken op de thee gelegd nadat de thee de geur van de jasmijn bloemen heeft overgenomen worden de jasmijn bloemen gemengd met groene thee, nadat ze gedroogd en verfijnd zijn. Het toevoegen van bloemen aan uw thee is niet ingewikkeld. U kunt de bloemen gewoon plukken en vervolgens drogen. Door het drogen blijven de bloemen langer houdbaar. Er kan gekozen worden voor verschillende methodes om bloemen te drogen.
Papier drogen (De bloemen laten drogen door ze tussen een stapel papier te leggen)
Luchtdrogen (het ondersteboven hangen van de bloemen in een donkere ruimte)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De thee zoals wij die kennen is gemaakt van gedroogde blaadjes.
maar niet alleen van blaadjes kan je thee zetten, maar ook van vruchten, zaden, stengels, bloemen, plantentoppen en zelfs van wortels en boomschors..
Ook is het niet nodig de materialen eerst te drogen.
Je kunt het prima van verse plantendelen thee zetten.
B.V. van pepermuntblaadjes, brandnetelblaadjes en bloemen van madeliefje.
Deze thee is niet alleen erg lekker, maar ook sterk geneeskrachtig.
Wil je thee maken tegen stress, neem dan pepermuntblaadjes, citroenmelisse en wolfspoot.

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn in ons land wel 150 soorten planten waar je thee van kan zetten.
Sommige theesoorten zijn erg lekker, andere drink je voor je gezondheid en zijn vaak minder lekker tot vies.
In een reformwinkel zijn zeer veel gedroogde kruiden te koop om thee van te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan van een munt blaadje thee maken. En ook van gember gewoon een stukje in je hete water doen, maar weet niet of dit echt lekker is. Had het op tv gezien