Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een cappuccino en een latte macchiato bij de Dolce Gusto apparaten?

Beide zet je met een cup melk en daarna een cup koffie. Ze smaken eigenlijk precies hetzelfde dus ik vraag me af wat het verschil is. Zou het verschil in de koffie cups zitten (de cappuccino met espresso bonen ofzo?).

Cappuccino = 200ml melk + 40ml koffie
Latte Macchiato = 170ml melk + 50ml koffie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je geeft zelf het grote verschil al. Bij Cappuccino zit er meer koffie bij de melk als bij de Latte Macchiato.
Hierdoor is de Cappuccino sterker van smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuus, de Latte is sterker van smaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vind ik dus vreemd inderdaad aangezien er in een latte meer melk hoort te zitten. Overigens is het verschil in sterkte echt niet te proeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook vreemd. Ik heb beide smaken ook gehad, met inderdaad weinig verschil. Misschien kun je je vraag eens naar Dolce Gusto mailen? Ben nu ook wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Officieel:
Cappuccino is espresso aan gevuld met opgeschuimde melk.

Latte Macchiato is warme melk, met daarop espresso en aangevuld met opgeschuimde melk (dus 3 lagen). Deze bevat ook meer melk dan de cappuccino.

Bij de Dolce heb je (zoals ik het begrijp) geen 3 lagen bij de Latte en bevat het ook nog eens minder melk als de Cappuccino.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik inderdaad. Ik vraag mij dus af waarom deze cappuccino versie relatief meer melk heeft dan de latte macchiato. En zoals ik al in een eerdere reactie had aangegeven is het verschil tussen de 2 nauwelijks te proeven.
ik zelf had zo n dolce gusto aparaat heb het weggeven omdat de de koffie cups zo duur zijn terwijl je weinig kopjes mee kan maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste gaat mijn vraag daar niet over en ten tweede, je weet van te voren toch wel dat die cupjes niet goedkoop zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding