Hoe vind een stomdronken persoon toch zijn / haar huis terug ?

Je hoort vaak iemand zeggen dat hij / zij na een avond zwaar stappen geen idee hoe hij is thuis gekomen, dus zijn / haar geheugen kwijt is door de drank.
Hoe kan het dat zo'n persoon toch zijn / haar eigen huis kan terug vinden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Je hersenen doen het op alcohol nog redelijk goed.
Zeker als je kijkt hoeveel alcohol er vaak ingaat.

Het opslaan van herinneringen lukt echter niet meer zo goed.
Maar oude herinneringen blijven gewoon goed, je weet dus precies waar je woont en hoe je daar moet komen. Zolang je niet zo lam bent dat je niet meer kan kruipen, kom je meestal wel thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je die weg vaak genoeg hebt afgelegd dan kan dat prima op de automatische piloot. Dat heb ik wel eens gemerkt toen ik nog niet zo lang geleden verhuisd was, en in gedachten op de fiets terug naar huis ging. Toen ontdekte ik op een gegeven moment dat ik op weg was naar mijn vorige woning. Op diezelfde manier zal het werken als je onder invloed staat.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee-eens ;). Je kan die automatisch piloot ook vergelijken als je bv. ps3 doet of xbox. Als je een game speelt (lang) dan weet je wat alle knoppen doen. En dit doe je dan automatisch. Als iemand de knoppen zal veranderen en hij/zij het tegen je. Dan ben je toch geneigd om op de oude knop te klikken i.p.v de goede (nieuwe) knop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1. En hoeveel mensen kennen het niet dat je tijdens het fietsen zo in gedachten verzonken bent, dat je bij thuiskomst pas beseft dat je eigenlijk nauwelijks iets van je omgeving hebt meegekregen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fynnya: het vervelende is vooral dat mensen in een AUTO dat ook hebben ;)
Dat iemand niet weet hoe hij is thuisgekomen zegt meer over de aantasting van het geheugen dan over zijn capabiliteit om zijn huis terug te vinden.