Persoon A drink 10 biertjes met 5% alcohol en persoon B drinkt 5 biertjes met 8% alcohol. Wie heeft er meer alcohol in zijn lichaam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon, rekenen 10x 5% en 5x 8% = 10x5%: 50% en 5x8%: 40% dus persoon A heeft meer alcohol op.

Er zal in het eerste geval meer alcohol in het bloed zijn, maar doordat 10 biertjes drinken meer tijd in beslag neemt dan 5 biertjes zal er in dat eerste geval ook al meer alcohol verbrandt zijn..

Dit hangt niet alleen af van de hoeveel heid alcohol en de hoeveelheid alcohol maar ook aan de persoon die het drinkt. Als de ene persoon heel iel en de ander gezet zal dit ook een aanzienlijk verschil maken.

Met 10*5% heb je in totaal meer alcohol dan met 5*8%, maar er zijn 2 effecten waar je ook rekening mee moet houden: - Over 10 biertjes doe je langer dan over 5 biertjes, dus dan hebben je nieren langer de tijd, om de alcohol weer uit je bloed te halen. - En, nog belangrijker: In 10 biertjes zit 2 keer zo veel vocht als in 5 biertjes. Dat vocht zorgt er voor dat je nieren beter werken, en dat je vaker naar de wc moet. Daardoor zal je minder alcohol in je bloed hebben. Het is vergelijkbaar met de vraag, heeft iemand met 4 shotjes whisky op meer alcohol in zijn bloed dan iemand met 4 biertjes op. Ik drink zelf nagenoeg geen alcohol, maar ik heb me laten vertellen dat je met whisky veel sneller dronken bent dan met bier. Dus persoon A heeft meer alcohol in zijn lichaam dan persoon B.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100