hoe maak je sodawater?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
11.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezien de antwoorden zou ik de vraag ietwat verduidelijken. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk een geval van vraag stellen en er verder niet naar omkijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach ja, je vraagt je soms af wat het begrip 'sociale media' precies inhoudt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop een fles spa rood :)

Antwoorden (3)

Hey,

Bij de Sligro hebben/hadden ze 'Twist en Sparkle' waarmee je drankjes een sprankelend tintje kon geven in 1/2 minuten.

En daarvoor heb je van die capsules nodig die je verbind met een koolzuurstaaf die het met het drankje mixt waardoor het sprankelend wordt.

En daarmee kun je dus ook sodawater mee maken.

Sodawater, gazeuse, bruiswater of spuitwater is gewoon leidingwater, waarin koolzuurgas (formeel kooldioxide genoemd) onder druk is opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij sodawater wilt gebruiken voor een ontsteking dan kun je naar een supermarkt gaan en een pak soda halen .
vul een bak met warm water en doe er een handvol soda erbij dan roeren .
En dan klaar voor gebruik .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door deze ingredienten toe te voegen :)

Toegevoegd na 7 minuten:
Denk trouwens dat je niet zomaar hier aan die stoffen kunt komen. Club soda is hier namelijk niet gangbaar. Hier drinken we mineraalwater met koolzuur (zoals spa rood)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dat etiket staat vooral wat er niet in zit. Geen vet, geen verzadigd vet, geen transvet, geen cholesterol, geen koolhydraten, geen suiker, geen eiwit, geen vezels. Zo moeilijk lijkt het me niet om zo'n drankje 'samen te stellen'. Spa is overigens geen mineraalwater maar bronwater. Dat is hetzelfde als kraanwater. Ik neem aan dat je Sourcy kent? Om dat te verkrijgen hoef ik alleen maar de kraan in mijn keukentje open te draaien tegen een fractie van wat jij ervoor betaalt in de winkel of erger, de horeca.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ja, mineralen zoals die kaliumverbindingen komen van nature in gewoon water voor. Of je het mineraalwater kunt noemen hangt af van de soorten af en van de hoeveelheden. Het sodawater van het etiket is waarschijnlijk gewoon kraanwater met een paar koolzuurbelletjes. Niks meer en niks minder.