Wordt bronwater chemisch gezuiverd, voordat het de fles in gaat?

Kraanwater wordt chemisch gezuiverd. Gebeurt dat ook met bronwater?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
Pieter2011
12 jaar geleden
Lastige vraag! Dit geeft (voor een deel) antwoord op je vraag:
http://www.fws.nl/waters/productieproces
Maar of er sprake is van chemische zuivering...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Wat mij betreft, knippen en plakken naar de antwoorden.
Pieter2011
12 jaar geleden
Knippen en plakken heb ik aardig onder de knie, maar meer dan een (2e) reactie hoef je niet te verwachten;).
Zoals ik al eerder aangaf kan ik geen antwoord geven op je vraag of het om een chemisch proces gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval zou jij je eigen link beter moeten bekijken, want het antwoord op mijn vraag staat er in.
Pieter2011
12 jaar geleden
Nou, ik kan het nergens ontdekken (en heb het artikel minstens 3x gelezen). Er staat "dat er meerdere zuiveringsmethoden" toegepast mogen worden, maar nergens staat of chemische filtering is toegestaan. En dat geldt ook voor het ontdoen van ijzer. Ook de methode die daarvoor wordt gebruikt, blijft onbenoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees dat het, in tegenstelling tot kraanwater, zo min mogelijk wordt behandeld en indien nodig wordt ontdaan van ijzer. De methode daarvoor wordt wèl benoemd, en dat is namelijk door beluchting.
En dat zie ik niet als een chemische zuivering.
Pieter2011
12 jaar geleden
Nee, nee, dat staat er niet. Letterlijk staat er:
"Als het nodig is, beluchten of filteren fabrikanten het water en ontdoen ze het van ijzer". Dus:
-beluchten OF filteren (maar hoe ze filteren staat er niet bij)
-ontdoen van ijzer (ook daarvoor kunnen chemische processen worden gebruikt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij wil. Het is ook maar net hoe je die letterlijke zin wilt lezen.
Ik blijf er geen welles nietes spelletje over spelen.
Heb in de diverse pagina`s van de link, in de teksten en tussen de regels door gelezen wat ik wilde weten, en ben d`r verder klaar mee.

Het beste antwoord

ook kraanwater word niet chemisch gezuiverd ,het filteren en reinigen van water is een zuiver natuurkundig proces .
de enige bewerking die bronwater mag onderaan is filtratie .natuurkundig dus .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kraanwater wordt wel degelijk chemisch gezuiverd.

Andere antwoorden (2)

Pp de verpakking van bijv spa staat direct uit de alpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als het uit de alphen komt word het nog een keer gezuiverd voor groote stukke vuil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft niets met chemische zuivering te maken en is derhalve geen antwoord op de vraag.