kan je koffie drinken en gewoon creatine innemen (noxipro)?

er staat iets van caffeine op de creatine pot ik ben slecht in engels maar weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2K
Amadea
11 jaar geleden
Kan er niks over vinden. Is het mogelijk dat je een foto of scan van die Engelse tekst als afbeelding aan de vraag toevoegt? Dan kunnen wij lezen wat er precies op staat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij mag het niet. Er staat dit op de pot; do not consume caffeine from other sources, including but not limited to coffee, tea, soda and other dietary supplements containing caffeine. Mijn man doet het niet. Het stimuleert al genoeg!
Amadea
11 jaar geleden
Oh, dus er zit niet alleen creatine in zo'n pot maar ook een flinke dosis caffeïne? Dan is het inderdaad zeer onverstandig om andere dan caffeïnevrije koffie en thee te drinken, en al helemaal geen energiedrankjes!

Antwoorden (1)

Op het etiket staat:
"Do not consume caffeine from other sources, including but not limited to coffee, tea, soda, and other dietary supplements containing caffeine."

... en in goed Nederlands betekent dat:
"Vermijd de consumptie van cafeïne uit andere bronnen, inclusief, maar niet uitsluitend, koffie, thee, frisdrank en andere supplementen die cafeïne bevatten"

... en dat moet je lezen als: dit supplement bevat cafeïne en theobromine (het oppeppende stof dat in chocolade zit met een vergelijkbaar effect als cafeïne, alleen maar zo'n 10× sterker) in dusdanige hoge hoeveelheden dat het afgeraden is om andere producten te consumeren die ook cafeïne, theofylline (het stof in thee) of theobromine bevatten, want anders loop je een risico voor je gezondheid.
Dat is dus inclusief een Cola of een Red Bull.

In Europa is er een wettelijke grens aan het maximum aan cafeïne dat een supplement mag bevatten, en als ik zo'n waarschuwing lees, is er een dikke kans dat dit product ver boven die grens komt, en dus de handel in de EU gewoonweg verboden is. Waarschijnlijk is dit product alleen via Internet verkrijgbaar.

Veel wijsheid hiermee!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is de cafeïne en de theobromine die zorgen voor het effect dat je zo "gefocust" en "scherp" bent, niet alle andere componenten. Je zou precies hetzelfde voelen met een paar bakjes sterke koffie en een flinke portie donkere chocolade.
Met name de chocolade raad ik je af als bodybuilder, maar het effect zou precies hetzelfde zijn.

Toegevoegd na 6 dagen:
BELANGRIJK: het product wat je noemt, Noxipro, bevat vermoedelijk een stof dat schadelijk kan zijn voor de gezondheid, namelijk DMMA (op het etiket aangeduid als "geranium")
De NVWA is bezig deze producten uit de markt te nemen, zie de link met de waarschuwing.