Klopt de slogan 100% bob 0% op?

Ik las deze zin weer eens tijdens het autorijden, en had het idee dat dit letterlijk gezien niet kan kloppen. Je kan natuurlijk 0% op hebben, dan heb je dus geen alcohol gedronken. Maar hoeveel zou je dan op hebben als er stond 90% bob is 10% op? En wanneer ben je dan 0% bob? Als je in coma ligt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Als je taalkundig elke slogan zou gaan ontrafelen, kom je altijd wel iets tegen, waar wat tegen in te brengen is. Deze slogan wil slechts onderstrepen, dat als je anderen vervoert, dat je dat in absoluut nuchtere staat moet doen. Niet meer en niet minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oowww dus ik mag alleen in de auto kruipen als ik ladderzat ben en iedereen van de weg rijden, waaronder auto's met vader,moeder en kinderen? geldt gewoon voor iedereen alleen! die rijdt passagiers of niet!! zoals engelse het zeggen don't drink and drive!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, raplphk, dat is wat Moolkeesje zegt: als je anderen vervoert, moet je dat in absoluut nuchtere staat doen. Nog een slogan: "Glaasje op? Laat je rijden!"

Andere antwoorden (3)

Ja grappig bedacht! Alleen kun je deze vergelijking niet maken denk ik. Je bent alleen bob als je niks op hebt. zodra je 1 glas alcohol op hebt heb je dus 100% op en ben je dus 0% bob. Met die 0% wordt dus niet een alcohol percentage bedoelt maar meer een aanduiding dat er helemaal niet gedronken is. De 0% is dus eigenlijk overbodig om te vermelden maar dat maakt dan de slogan weer compleet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De slogan klopt. 0% op, staat gelijk aan; "geen alcohol gedronken. Als er stond 90% bob is 10% op, dan hoeft het ook niet te zijn dat Bob alcohol gedronken heeft. Bob kan een bierhoed of een wijnpet "op" zijn hoofd hebben staan, met een drankje van 10% erin of de hoed of pet voor 10% gevuld. 0% Bob ben je wanneer je een andere naam hebt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bob betekent gewoon dat je nuchter rijdt, en mensen naar huis/verblijfplaats rijdt. Op het moment dat je minder dan 100% bob bent, bent je dus niet meer nuchter. Hoe minder je bob bent, hoe meer je op hebt. Het percentage van 'op' kan wel omhoog, maar omdat daardoor het percentage van 'bob' naar beneden gaat, vervalt je functie als bob.
Dan ben je gewoon een bestuurder met wat alcohol op.

De slogan is vooral bedoeld dat als je de bob bent, dus mensen naar huis rijdt, je sowieso géén alcohol moet drinken, ook geen glaasje, voor de veiligheid van jouzelf, de passagiers en de rest van het verkeer.