Is een ca. 10 jaar oude fles Retsina nog wel lekker?

Ik vond in de kelder een fles 1,5 liter fles Retsina die we ca. 10 jaar geleden uit Griekenland hebben meegenomen. Kun je Retsina wel zo lang bewaren? Is het dan nog wel lekker?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
nee, maar dat was ie 10 jaar geleden ook niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol

Het beste antwoord

Retsina is met 9% alcohol niet 10 jaar houdbaar, maar er is maar een manier om zekerheid over jouw fles te krijgen en dat is openmaken en een slokje nemen.

Maar het is gewoon witte wijn en dat haalt de 10 jaar meestal niet.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor sommige vreagen bestaat maar één antwoord: openmaken en ruiken. Zolang je de fles dicht laat is er niemand die je vraag kan beantwoorden. Zelfs de duurste wijnen blijken achteraf naar slechte azijn te smaken.
Open de fles gewoon en ruik er eerst aan. Als het niet vreemd of vies ruikt is het gewoon een kwestie van een slokje proeven; uitspugen kan altijd nog. Als deze methode je niet aanstaat is er maar 1 oplossing: weggooien die fles!