Zijn Proteine shakes ( whey shakes) schadelijk?

Ben 16 jaar en wou 2 shakes per dag innemen maar nu weet ik niet of het schadelijk is , want op de verpakking staat dat het niet bestemd is voor jongeren onder de 18...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarom wil je deze shakes gebruiken, wat is je doel? Als je een gezond eetschema hebt, en actief bezig bent, zijn eiwitshakes nergens voor nodig. Die shakes worden vaak allen gebruikt door mensen die zeer intensief en veel sporten, en veel eiwitten op een dag binnen moeten krijgen. Voor iemand van 16 volop in de groei zijn ze overbodig, gewoon gezond eten en lekker bewegen. Die shakes zijn pas schadelijk als je te weinig water erbij drinkt, of door de shakes te weinig andere voedingsstoffen binnenkrijgt.

Het is niet goed voor je om op zo'n jonge leeftijd al bezig te zijn met alleen maar spieren kweken. Je lichaam is nog in de groei, en je zult niet gespierder maar eerder pezig worden. Pas na de groei is het verstanding om te beginnen met trainen. Whey shakes kunnen je helpen om sneller je doel te bereiken.

Bronnen:
http://www.bodystore.nl/thema-artikel/eiwi...

Je kunt ongeloofelijk diarree krijgen van al eiwit shakes! En dat kan ik weten! Eiwit eruit halen kun je beste gewoon met voeding doen, zoals magere kwark...

Bronnen:
mijn eigen ervaring!

Als je niet traint heeft het weinig zin, maar al die shakes en poeders zijn niet goed voor je, ken vetschillende mensen die allemaal nierstenen van die zooi kregen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100