Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke fruit en groenten kan je toch beter schillen/pellen/... om de smaak niet te verpesten als je ze in een sapcentrifuge doet?

Appel en wortel kunnen er volledig in en zijn echt lekker! Echter kun je sinaasappel beter schillen, de bittere smaak van de schil, verpest heel het sapje!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
13.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Overduidelijk wat mij betreft, alles wat je ongeschild zou kunnen eten als je het niet perst hoef je evt niet te schillen als je het wilt persen

Alles wat je schilt voor het eten moet je ook schillen als je gaat persen
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo simpel is het.
Citroen; zonder schil én zonder pitten als je een slow juicer hebt, want harde pitten kunnen hier niet in, maar zachte pitten wel.
Komkommer; met schil voor de chlorophyl.
Sinaasappel ; zonder schil en witte huid er vlak onder, dit smaakt bitter.
Appel; met schil, zonder klokkenhuis.
Bananen, natuurlijk zonder schil,
Kiwi; zonder schil.
Verse gember; zonder schil, een beetje erdoor raspen is erg lekker. Is niet alleen onstekingsremmend, maar maakt het ook iets pittiger.

Bleekselderij; met schil, is ook erg waardevol. Evtl. dikke draden die tevoorschijn komen bij het snijden er wel af trekken. Erg lekker;
een mix van selderij, appel, komkommer en wortel.

In feite komt het hierop neer; koop vooral verse groente en fruit, het liefst onbespoten.
Schillen is alleen nodig bij bespoten producten en bij citrusfruit. Verwijder harde pitten.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Kan ook rustig mét schil! Dit heb ik dan ook aangegeven in mijn antwoord.
Gekookte bieten kun je beter vel verwijderen. Daar zit een soort gekookte aarde-smaak aan. Zonder vel = lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding