Hoe krijg ik de kurk uit een wijnfles, zonder kurkentrekker?

zodat de kurk er in 1 stuk uitkomt?
of 2 desnoods.

11 jaar geleden
in: Dranken
9.2K
Amadea
11 jaar geleden
Heb je zelfs geen zakmes met een kurkentrekker onderdeel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je dorst.?
De winkels zijn nog open.
Maar interessante vraag.
Rieneke1
11 jaar geleden
nee amadea, ik ben een middelbaar dametje, geen padvinder :) eef wat denk je wel niet?
hypothetische vraag hoor, vanuit wetenschappelijke interesse ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rieneke, ik heb er wel een voor je : mag je houden !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een accuboormachine er een schroef indraaien en met een tang er uit halen
je kan ook nog proberen om de kurk in de fles te drukken
sante!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een mes de fles indrukken werkt altijd wel.
Amadea
11 jaar geleden
Daar hoef je geen padvinder voor te zijn. Ik kreeg een keer een kerstpakket met als thema picknick, en daar zat o.a. zo'n zakmes bij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad doordrukken lukt misschien ! iets waar je nu NIETS aan hebt : voortaan flessen met schroefdop kopen ! ben je van alle kurk-gezeur af ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@channeke, dat werkt inderdaad prima op die manier! Heb ik ook ervaring mee :)
Rieneke1
11 jaar geleden
channeke, accuboormachine?
of ik die in mijn keukenla heb liggen? :)
dan moet ik er gelijk een man bij halen, en dat schiet niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rieneke, met een schroevendraaier en schroef lukt het ook wel...
(buurman mss?)
Amadea
11 jaar geleden
Als je bij buren gaat lenen lijkt het mij handiger om dan direct een kurkentrekker te vragen. De meeste huishoudens hebben die toch wel bij de standaard keukeninventaris zitten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dat @amadea staat al sinds 2 uur in mijn antwoord hieronder ! :) en jawel hoor, weer verblijd met een MIN - fijn hoor bedankt ! maar geen plus te bekennen !!!
Amadea
11 jaar geleden
Zoals je hopelijk weet, jodokus, heb ik geen min gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou amadea, daar denk ik niet eens aan !

Het beste antwoord

Je wilt een fles wijn open maken maar je hebt geen kurkentrekker. Dan zijn er andere methodes om de kurk er uit te krijgen. Een er van is de kurk er uit te hameren, te kloppen. Dat het werkt bewijzen de jongens in de onderstaande video. Zij leveren keihard bewijs door met een schoen een kurk uit een fles wijn te slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Sla de fles met de onderkant met een handoek er tussen tegen de muur

Zorg dat de fles dus horizon taal is

En sla niet te hard maar tikkende wijs

Dan zal de kurk per slag een stukje naar buiten komen !!

Net zo lang totdat je de kurk beet kan pakken en dan eruit trekken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan moet je hele sterke tanden hebben :)

nee, dat wordt lastig, de beste optie is aan een buurman/vrouw een kurkentrekker te leen vragen !

Toegevoegd na 20 minuten:
misschien is het een idee om met een schroevendraaier/tang in verticale stand op de kurk met een hamer op de kont van de schroevendraaier/tang te tikken en zo de kurk IN de fles "duwen".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo misschien Rieneke :
een gewone schroef erin draaien, daarna met zo’n hamer waar 1 kant op zit waar je spijkers mee uit kan trekken.
en dan kan je de kurk er zo mee uit trekken. Ik hoop dat het lukt !!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor kurk het is, ik kan een kunststof kurk er zo al trekkende uitdraaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U steekt een plastik zakje of een ballon in de fles, keert die om zodat de kurk naar de opening komt , nu blaast u die op en trekt die er terug uit, de kurk komt dan mee.
Zie ook het filmpje (na de intro)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat werkt alleen met een lege fles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, had ik zo niet begrepen. In dat geval kan u de kurk doordrukken, alle andere trucjes werken met tikken of ergens tegenaan kloppen, het zou zonde zijn als uw fles breekt, tenzij u zeer veel geduld heeft en veel tijd.