Kan coca cola een drankje precies eruit laten zien als sprite. maar ook precies laten smaken als coca cola?

Coca cola krijgt zijn kleur door kleurstoffen. Maar zou dit mogelijk zijn? Kosten nog moeite gespaard?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

De receptuur van CocaCola is geheim dus deze vraag is niet te beantwoorden.
Wel is het bekend dat CC wordt gekleurd met karamel. Karamel bevat naast kleur ook smaak dus ik vermoed dat dit niet mogelijk is.
Deze vraag doet me denken aan Pepsi Blue. Een drankje van Pepsi, dat smaakte als Pepsi, maar dan met een blauwe kleur.
Wegens geen succes is blauwe Pepsi van de markt gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat wegens geen succes... er was ook eens blauwe ketchup. Of was het nou groen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groen, dat bestaat volgens mij nog steeds
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Yupper,
Klik en huiver: http://www.google.nl/search?q=heinz+green

Andere antwoorden (3)

Ja hoor dat kan wel, maar de smaak is moeilijker. Mensen koppelen het uiterlijk aan smaak, en er zijn al genoeg testen gedaan (ook bij het tv-programma HoeZo) met mensen die verschillende drankjes moesten proeven. Een drankje dat er uitzag als sinas, smaakte toen ook naar sinas, (volgens de testpersonen) hoewel het eigenlijk heel iets anders was. Dus er zal veel tijd overheen moeten gaan voor een wit of rood drankje als cola geaccepteerd wordt
12 jaar geleden
We weten niet of het kan, want Coca cola houdt haar recept geheim. Dus we weten niet of er ingrediënten in zitten die een bepaalde kleur hebben....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was er in de tijd van fido dido toen niet al eens zoiets? 7 up met cola smaak?