Is het gevaarlijk om alcoholhoudende dranken te nuttigen in combinatie met energydrink?

Heb het ooit ergens gehoord, is het waar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Antwoorden (3)

1 van de meest bekende mix onder de jeugd is rode vodka redbull! Heerlijk spul en je leeft maar 1 keer! denk dat het weinig gevaar geeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet gevaarlijk als je het niet te veel doet.
Wel krijg je meer dorst en droog je sneller uit maar dat kan geen kwaad bij 1 of 2 drankjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mixen van energiedrank met alcohol kan iemand het gevoel geven minder gedronken te hebben dan het geval is, waardoor men meer gaat drinken dan de bedoeling is aangezien cafeïne een oppeppende werking en alcohol een dempende werking op het zenuwstelsel heeft.

Maar cafeïne vermindert de werking van alcohol niet en alcohol vermindert de werking van cafeïne niet. De combinatie in hoge doseringen is wel af te raden omdat het lijkt alsof men minder alcohol geconsumeerd heeft dan het geval is. Daardoor kan men meer alcohol gaan consumeren omdat het gewenste effect nog niet bereikt is of lijkt. Beide stoffen drijven ook vocht af en putten het lichaam uit met een vitamine B-tekort als gevolg en een mogelijk verhoogd katergevoel.

In discotheken is de combinatie van Wodka met Red Bull sterk verbreid. Het tussendoor nuttigen van water, liefst koud, en een verhoogd gebruik van thiamine (vitamine b1) kunnen mogelijke kater verschijnselen weer verminderen, maar zeker niet wegnemen.