Heeft het afwisselen van drank en water hetzelfde effect als een mixdrankje of een drankje met ijs?

Om een kater te voorkomen, wordt vaak aangeraden om om en om te drinken: drank, glaasje water/fris, drank, water, enz. Heeft het drinken van een mixdrank of een bv een glas wijn met veel ijs hetzelfde effect? Waarom wel/niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.5K

Antwoorden (4)

Ja, je krijt de zelfde hoeveelheid binnen, alleen als je mixed, proef HD misschien de alcohol niet en kan je ongemerkt te veel alcohol binnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke vraag

in principe telt gewoon de hoeveelheid vocht EN de hoeveelheid alcohol

Ik denk dat het in de praktijk minder goed werkt omdat zo'n BEL water vaak wat remt, die is minder lekker en daar doe je dus langer mee.

Een drankje aangelengd met water is vaak vrijwel net zo lekker dus dan "slobber" je ongemerkt lekker door.

als je een avond bijhoudt wat je drinkt als je het om en om doet is er echt niks mis mee om eens te proberen het te mixen
12 jaar geleden
Denk niet dat het wat uitmaakt, maar gemixed lijkt me lekkerder om te drinken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan je een ding vertellen en dat si: dat de meeste barren gewoon dat zeggen om meer te kunne verdiennen en of je nou 3 biertjes neemt en dar tiuussen een glaasje saop maakt niet uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn niet de bars die me dat vertellen. Het is uit onderzoek gebleken. Bovendien verdienen bars meer aan alcoholische dranken dan aan frisdrank, dus dan zouden ze zichzelf in de vingers snijden.