Hoe heet het papiertje aan het touwtje van een theezakje?

en vroeg mij tevens af of het touwtje bij het oud papier kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5.4K
Amadea
11 jaar geleden
Nee, het touwtje gaat met het theezakje mee bij het GFT-afval. Als je het tóch wilt scheiden, dan hoort het bij het restafval en niet bij het papier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat misschien wel een idee is, kijkende naar de andere reacties m.b.t. het afval scheiden, is een soort thee-ei. Een metalen bakje waar je thee in doet en dat in je kopje doet. Thee is later weg te gooien en dat bakje maak je schoon. Echt super dat je dat doet trouwens, mijn complimenten! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet je het nietje niet in de nietjescontainer te doen?

Het beste antwoord

Theezakjes bestaan eigenlijk uit vijf componenten: de thee (GFT), het zakje (papier), het touwtje (restafval), het label (papier) en het nietje (metaal) waarmee het label aan het touwtje vastzit. Als je het dus echt netjes wilt doen, moet je elk zakje uit elkaar peuteren en elke component in de betreffende afvalbak doen.

Er is dus geen officiele term voor dit papiertje, maar label vond ik het meest voor de hand liggend. Toen ik deze zoekterm ingaf werd dit ook bevestigd.
En het 2e deel van de vraag wordt ook beantwoord: wil je het netjes doen, dan ook het touwtje eraf halen en alleen het papiertje in de papierafvalbak doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

label.( engels) Daar staat het merknaampje op.
En ik zou het touwtje laten zitten, als je dat allemaal wilt scheiden ben je ehm hoe zeg ik dat netjes? gek? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat touwtje zeker niet zomaar bij het Oud Papier!
Dan ben je net zo erg als van die mensen die de tape niet van hun oud-papierdoos peuteren!

Maar zonder gekheid:
Je klinkt als iemand die erg begaan is met Moeder Natuur. Is het misschien een idee om al deze energie in te zetten om bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te gaan doen bij e.o.a milieuorganisatie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je zou ook losse thee kunnen kopen.... dan heb je - behalve - de thee dan - minder rest afval.