Hoe komt het dat ik over moet geven van thee?

En nu bedoel ik niet dat ik na 1 kop thee al moet braken. Maar als ik 2 koppen achter elkaar tot de bodem leeg drink, gebeurt het wel. Sorry voor de smerige details, maar bij het braken komt er ook een soort schuim mee omhoog..

Extra info: ik drink alleen thee bij keelpijn/verkoudheid en dan ook zo sterk mogelijk. Verder ben ik een koffiedrinker.

Wie weet waar ik op moet letten en/of hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Heb je wel eens kruidenthee geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat het looizuur van gewone thee zo'n reactie oproept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'k zou er, zeker bij sterke thee, een wolkje melk indoen. Dan heb je vast veel minder last.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wss komt t door t looizuur inderdaad mijn moeder heeft dit toevallig ook. Alternatief is dan dus kruidenthee of looizuurvrije thee.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is jouw maag gevoelig voor looizuur. Dan zul je ook niet tegen rode wijn kunnen. Looizuur, ook wel tannine genoemd, geeft een wat wrange smaak, en heeft een samentrekkende werking.

Je zou kunnen proberen of een scheutje gewone melk in de thee, net zoals de Engelsen dat doen, helpt. Tannine gaat een verbinding met eiwit aan. Door de thee in het glas al van eiwit te voorzien hoeft dat niet in jouw lichaam te gebeuren.
Of anders looizuurarme of kruidenthee drinken.
Amadea