Hele lekkere chocolademelk kan je maken door een soort chocolade 'bonbon' aan een stukje te kopen en deze in melk op te lossen. o.a. te koop bij Simon Levelt. Zie de link hieronder voor een plaatje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De lekkerste chocolademelk maak je zelf. Gewoon ouderwets met cacaopoeder, suiker en melk:

1. De melk opwarmen (niet laten koken).
2. Doe een of twee theelepels cacaopoeder in een beker, suiker naar eigen smaak, en voeg dan een klein beetje melk toe.
3. Roer dit door totdat alle klontjes eruit zijn en je een glad papje hebt.
4. Giet de rest van de melk in de beker en roer alles nog even door.
5. Slagroom toevoegen naar eigen smaak.
6. Genieten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Breng de melk in een pan aan de kook. Vermeng de cacao in een kommetje met de suiker en voeg wat melk toe en roer hier een glad papje van.

Schenk dit mengsel onder voortdurend roeren bij de hete melk en laat de chocolademelk twee minuten zachtjes koken.

Sla de slagroom stijf in een kom. Schenk de chocolademelk in koppen, mokken of glazen en garneer de chocolademelk met de stijf geslagen slagroom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met echte bittere Belgische chocolade, een snuifje chilipoeder, wat suiker en volle melk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het standaardrecept voor chocolademelk is het mengen van gelijke delen cacaopoeder en suiker (elk 1 eetlepel) en deze op te lossen in wat koude melk. Dan voeg je dit mengsel al kloppend aan warme melk (ca 2 dl) toe en klaar.
Maar veel lekkerder is het om pure chocolade te gebruiken. Door de cacaoboter die hierin zit, wordt de drank veel romiger. En hoe meer suiker je toevoegd, hoe zoeter je chocolademelk zal zijn.

Smaakmakers die de chocolademelk nog lekkerder maken, zijn vanille, een spaans pepertje, een kaneelstokje, steranijs en/of een reepje schoongeboende (of biologische) sinaasappelschil. Feestelijk voor de kinderen maak je de chocoladedrank door er ook wat marshmellows in mee te warmen!