Bestaat er alcohol waarvan je uren nadat je het gedronken hebt GEEN kater van krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (7)

Daar bestaat het wonderwoord taks voor. Weet wanneer je aan je taks zit, en je zult nooit een kater krijgen! Ik voel na twee of drie glaasjes dat het genoeg geweest is en heb nog nooit een kater gehad. Laat je niet overhalen door anderen om nog een glas te nemen. Sap of water is ook goed, jij zult je morgen ook goed voelen.

Toegevoegd na 3 uur:
Op verzoek van Lavender nog even een rechtstreeks antwoord op de vraag: Ja, alle alcoholische dranken geven jou die mogelijkheid als je maar weet wat jouw taks is en die toepast!
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Taks betekent: de maximale hoeveelheid die je lichaam aankan. En met aankunnen bedoel ik dan dat het na een nachtrust zodanig verwerkt is dat je er de volgende dag geen gevolgen meer van ondervindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag, die luidt namelijk of er een drankje bestaat waar je geen kater van krijgt. En dat drankje noem jij niet, dus geen fan ook geen antwoord.
Mijn simpele remedie is: bij elk glas alcohol een glas water.
Of het bij jou helpt, en of het helpt als je heel veel drinkt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen antwoord op de vraag. De vraag luidt: bestaat er een drankje waar je geen kater van krijgt. Natuurlijk kun je katers voorkomen door water te drinken etc., maar dat was de vraag niet.
Ik krijg zelf nooit een kater van biologische (witte) wijn. De druiven daarvan zijn niet met gif bespoten en er zit minder of geen sulfiet in. Dat merk je de volgende dag echt. Nooit ergens last van met biologische wijn. Maar ja, dan moet je wel een wijndrinker zijn.

Mijn ervaring is dat je van mixdrankjes, likeur en dat soort chemische zooi de ergste katers krijgt.

Ook van verschillende dranken door elkaar drinken, krijg je algauw een kater, dus niet eerst wijn en dan bier en dan wodka en dan weer bier, maar beperk je op een avond tot één dranksoort.

Of drink gewoon zo weinig mogelijk, dan zul je ook geen kater hebben. Als je toch flink wilt drinken, drink dan tussendoor steeds een glas water en zorg van tevoren voor een goede bodem: goed eten is het halve werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Van alcohol krijg je gewoon een kater als je het teveel drinkt. Dat heeft niets te maken met gif spuiten of met sulfiet.
Dat je van mixdrankjes eerder een kater krijgt is omdat al die smaakjes de alcohol maskeert, waardoor je snel teveel drinkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou Reddie, ik kan wel merken dat je een expert bent op het gebied van alcoholconsumptie. Als ik uit eigen ervaring vertel dat ik van biologische wijn nooit een kater krijg (en lees de vraag dan nog maar eens goed), dan is dat gewoon een goed antwoord, of jij het er nou mee eens bent of niet. Natuurlijk heeft het al dan niet toeslaan van een kater bij wijnconsumptie te maken met het gif dat ze op de druiven spuiten. Maar jij drinkt waarschijnlijk nooit wijn, dus waar heb je het over met je min?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van mij een plus want ik denk er net zo over uit ervaring
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Taby. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mixdrankjes, likeur, chemische zooi wat een een gezwets.
Ik maak het zelf wel eens maar er komt geen"chemische zooi"aan te pas. Bevat wel meer alcohol maar dat is echt geen chemische zooi. Wel aan je taks houden anders word je gewoon even licht in het hoofd en de beentjes.
nee. alcohol is nu juist de stof wat een kater bezorgt, waar het ook in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De afbraakstoffen die de lever produceert produceren de kater, de meeste antikatertechnieken zijn bedoeld om de lever goed bezig te houden met nieuwe alcohol of met vette vis. Ook rauwe eieren remmen enzymsystemen. Op die manier komen de vervelende stoffen langzamer in het bloed en overleef je de kater.

De andere techniek is het voorkomen van uitdroging. Het uitgedroogd zijn veroorzaakt ook een erg onprettig en vermoeid gevoel. De uitdroging wordt veroorzaakt doordat alcohol invloed heeft op het antidiuretisch hormoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst: alle alcohol is vergif, ethanol, die wij nuttigen, is het meest geschikt voor nuttiging.

Mijn advies: begin met een volle maag, drink veel water, vitamine b12 bevordert afbraak van alcohol, dus een glas melk en een stuk fruit na het drinken zou (theoretisch) ook de kater en andere schadelijke effecten moeten verminderen. Deze informatie komt van iemand die met korsakoff patiënten werkt, dus ik acht de informatie als betrouwbaar ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wijn rechtstreeks geimporteerd uit bijvoorbeeld Frankrijk, dus door de wijnboer zelf naar Nederland gebracht, die niet in de supermarkt komt te liggen bevat veel minder sulfiet en dat maakt verschil voor je kater. Het is even zoeken om een wijnboer te vinden die zelf importeerd, maar dat maakt echt verschil. Je kunt ook zelf wijn bij de wijnboer in Frankrijk Italie of waar dan ook ophalen als je op vakantie bent. Wijn die voor supermarkten wordt geproduceerd en geimporteerd bevat veel sulfiet. En die maken je kater juist zo erg.