Hoe kun je alcohol maken die drinkbaar is?

Ik zou graag van water uit de kokosnoot cq aqua de coco drank willen maken,Heb veel kokospalmen met kokosnoten.

Toegevoegd na 6 minuten:
hier heten ze coco verde.is dus niet de noot zoals deze in de winkel ligt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.9K

Antwoorden (3)

Het kan, maar dan moet je gist hebben die bv ook voor wijn of bier wordt gebruikt. Gewone broodgist maakt niet genoeg alcohol aan. Bijgevoegde link gaat over wijn maken, misschien heb je hier wat aan, zoniet even verder googlen
12 jaar geleden
Als je de vruchtten schillen laat trekken in water met alcohol, (in jou geval geval dus, de cocosvruchten in de cocosmelk met alcohol) kun je likeur maken. Heeft straks denk ik wel iets weg van Malibu ;)
In de link vind je meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol ontstaat door het vergisten van suiker. De vergisting wordt gedaan door gistcellen die de suiker omzetten in alcohol en koolzuur.
Het is echter moeilijk om zelf een alcoholische drank te maken omdat je dan toch moet destilleren en dat is niet zo gemakkelijk. Je zult dan moeten stoken.

Wat je wel kunt proberen is er alcohol aan toe te voegen in de vorm van (inmaak) brandewijn of bijv. eau de vie of Grappa. In Frankrijk en Luxemburg kan je flessen pure inmaak alcohol kopen, maar die heb ik hier nog nooit gezien. De gedenaturiseerde alcohol van de drogist kan je er in elk geval niet voor gebruiken.
Wat ook nog zou kunnen is wodka nemen. Dat is de meest zuivere alcohol die je kan kopen. Het is eigenlijk zuivere ethanol met water.Na destillatie wordt het destillaat over zand en actieve koolfilters gestuurd om de laatste sporen 'smaak en geur'eruit te krijgen.
amc