Is het mogelijk om smoothies te maken zonder een blender?

Ik heb wel een Braun 3-in-1 Staafmixer voor pureren, mengen en hakken.

Toegevoegd na 4 dagen:
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
30.6K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Je kunt je fruit eerst hakken en pureren. De ijsblokjes kan je ook hakken, maar dan niet pureren, want dan wordt het water. Vervolgens alles mengen. Het is misschien iets meer werk, maar het wordt net zo lekker :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Met een staafmixer moet het ook heel goed lukken. Het gaat erom dat alles wordt fijngehakt danwel fijngesneden en daar is een staafmixer uitstekend geschikt voor.
Als alles gladjes is kun je ijs toevoegen en nog even mixen en klaar.
Veel eetplezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is het ontsappen van fruit maar ook groenten of zelf kruiden toevoegen. Daarvoor heb je een ontsapper nodig. Ik vindt het een nadeel dat ik niet altijd vers fruit voor handen heb en heb daarom gebruik gemaakt van de ontsapper van het merk WECK. Met deze ontsapper kan je verse dranken meteen inmaken (ook wecken) genoemd en zijn de dranken voor langere tijd houdbaar. Zie bijgevoegde bron hoe dat werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan prima, zoals je al aangeeft is een staafmixer voldoende, met een handmixer lukt het ook goed.

Makkelijk te maken met yoghurt, diepvriesfruit (bij AH , C1000) en wat sap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor kan prima.
Bijv. sinaasappel in stukken, deze met staafmixer fijnmaken, dan een mango erbij, of kiwi, banaan, aardbeien.
Hou het max. bij 2 soorten fruit, dit is het lekkerst.

Alle soorten fruit kun je met een staafmixer fijn maken, dan heb je een heerlijke smoothie.
Met appels moet je even opletten dat je er eerst wat sappig fruit in doet en daarna de appel pas, anders is je staafmixer kapot.

Als je daarna wat melk toevoeg en roomijs heb je evt. een heerlijke milkshake met vers fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ikzelf nog geen blender had en pas begon met mijn eigen huishoudentje, maakte ik ze zelfs met een gewone grote vork en ik denk dat alle moeders hun fruitsmoothie,
wat ze toen nog fruithapje voor hun kleine noemden,met de vork prakten. Ik weet het nog goed, een banaantje prakken, geraspte appel erbij, sinaasappelsap en een verkruimelde ligakoek. Dan roeren en prakken tot het 'smooth' oftewel zacht was. Er zijn nog -tig- moeders die het zo doen, want het is zo makkelijk en weinig afwas.
Alleen een vork als gereedschap, stroomloos dus ook goedkoop.
Tja, gemak dient de mens en ook ik maak me hier schuldig aan hoor (^-^). Ik ging voor grotere hoeveelheden de staafmixer gebuiken (wat net zo goed gaat) later gooide ik alles in de keuekenmachine en tegenwoordig doe ik het in de blender, omdat ik die een keer cadeau kreeg met moederdag en hem dan ook gebruiken moet hè. ;)))
amc
12 jaar geleden
je kan het ook eens proberen met leftovers van een jam potje en hierin gewoon fijn gesneden fruit en crushed ice in doen oke het klinkt een beetje als picknik smoothie maar als je geen keus hebt... cheers