Van welke brouwerij komt Horecabier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag. Ik heb me rot gezocht. Wordt goed stil gehouden wie er echt achter zit. Tijd voor een avondje bierproeven en vergelijken ;) Op wikipedia zag ik een lijst staan, het alcoholpromillage is 5% dus je hoeft alleen maar de pilsen ook met 5% alcoholpromillage te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo'n beetje het gros van de bieren, daarnaast lijken pilsen zo op elkaar dat zelfs goeie proevers moeite hebben de bieren uit elkaar te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad Alfa:
In BE heb ik binnen twee jaren de zaken die niet bij een premiumbier horen afgestoten, een nieuw verdelernetwerk opgezet en tegelijkertijd nieuwe klanten gemaakt. Met een tendens naar steeds snellere omzetgroei. De afgelopen maanden heb ik voor de Alfa- / Horecabier-brouwerij diverse werkzaamheden verricht waaronder: Zie Linkedin-pagina van Leon van Hout

Het beste antwoord

In dit stukje tekst staat dat Horecabier zijn bier betrekt bij Alfa, maar of dat dan ook de brouwer is durf ik niet net 100% zekerheid te zeggen.

Via twee Amsterdamse drankenhandels zette ’Horecabier’, een Hoorns bedrijf dat zijn bier betrekt bij Alfa in Schinnen, vorig jaar alleen al 3100 vaten in de Amsterdamse markt, dat is ruim meer dan een half miljoen glazen. Het bedrijf uit Hoorn leverde in noordwest Nederland 2,3 miljoen liter bier, waarvan een onbekend deel zijn weg vindt in horecazaken die in veel gevallen een lichtbak van Heineken of een andere grote brouwer aan de gevel hebben. Heineken schat dat tienduizenden hectoliters merkloos bier geconsumeerd worden door mensen die denken een glas Heineken in de hand te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Elke brouwerij die bier levert aan hotels, restaurants en café's, levert horeca bier.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horecabier is merkloosbier , net zoiets als benzine bij de witte pomp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is wel merkloos maar het is wel van een bekende brouwer. Als je het niet weet geef dan geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het wel weet zeg het dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat en daarom geef ik toch ook geen antwoord ;)
als het om alfa gaat dit zijn voornamelijk goedkoop opgekochte oostblok brouwers maar horecabier komt uit de zelfde brouwerij als je 6pack