Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor soort condensor word er gebruikt in een bedrijf dat jenever produceert ?

ik ben bezig met een opleiding Vapro- A en daar word mij een vraag gesteld welke condensor word gebruikt om het opgevangen damp van gekookte granen, wat een flinke alcoholpercentage heeft te condenseren??en wat de belangrijkste onderdelen en kenmerken en eigenschappen van deze condensor zijn. wie kan mij hierbij helpen??

ook moet ik een schematische tekening van deze condensor hebben, maar volgens mij kan ik die wel natekenen uit het tabellenboek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
638

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

kijk hier eens rond: www.brouwland.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In verband met het grote volume van de damp dient men een deze aan de buitenzijde van de pijpen te condenseren. In principe kan men hiervoor een gewone warmtewisselaar gebruiken. Het nadeel is dat die om de pijpen niet makkelijk kan worden schoongemaakt.

Ik denk dat men in dit geval een hairpin condensor gebruikt (zie bron1 de onderste tekening) daarbij stroomt het water door de pijpen en het gas om de pijp.

Je ziet aan de bovenkant de grote flens waar het gas binnenstroomt. Aan de onderkant is er een klein flensje voor de afvoer van de gecondenseerde vloeistof in dit geval alcohol.

De pijpenbundel (bron2) waar het water doorheen stroomt steekt in het huis en kan worden gedemonteerd.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding