hoeveel milliliter mag er in een standaard wijn-, jenever-, en whiskyglas?

wat is het 'vulpercentage'? (hoeveel procent van het glas mag gevuld worden mt drank?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
25.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen officiële regel voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vol graag!!! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, maar ik bedoe ongeveer, of de standaard. het hoeft niet persé een regel voor te zijn. mischien weet iemand die in een cafe werkt dit wel?

Antwoorden (2)

Dit is niet in procenten uit te drukken. 30ML voor jenevers en whiskeys. Voor wijn is dit 150ML. Met de meeste wijnglazen is dit tot het punt waar de 'bolling' van het glas ophoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor elke spirit telt in nederland geen vaste maat. maar algemeen aangenomen is het 35 ml dit komt overheen met 10-15 ml alcohol. dan heb je voor wijn dezelfde redernatie. en voor bier geld dit ook.