Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je qua gezondheid beter drinken? Koffie of thee?

Als je ervanuit gaat dat je in beide dezelfde hoeveelheid suiker doet. (of geen suiker)
Wat is dan beter om de hele dag te drinken? Zoals op het werk.

P.S. Ik weet dat gewoon water drinken het gezondste zou zijn alleen dit is niet mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een kopje koffie 's morgens als oppeppertje is prima, maar de hele dag door is echt niet gezond. Maar in thee zit ook caféine en daarom kun je beter groene thee drinken. Dat stimuleert maar geeft ook rust.
De polyfenolen of antioxidanten in groene thee zouden ook een kankerremmende werking hebben (minder kans op long-, maag-, lever-,borst-, prostaat- en huidkanker) én werkt cholesterolverlagend.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/dranken-overig/7163-thee-de-kracht-en-gezondheid-ervan.html

Als je groene thee niet lekker vindt, kun je ook reformthee drinken, is een natuurlijk product in allerlei smaken. Is ook verkrijgbaar in theezakjes, gewoon bij de supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou thee doen, koffie bevat meer cafeïne.
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden
Thee is gezonder want er zit veel minder cafeine in. Daarbij is koffie sterkere vochtafdrijver dan thee en is het slechter voor je stem. Koffie ligt veel zwaarder op de maag en is moeilijker af te breken voor je lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee want in koffie zit caffeine en dat schijnt niet heel gezond te zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie nemen, maar niet teveel. In thee zit looizuur en dat tast je tanden aan.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Het ligt er maar net aan welke koffie of thee je drinkt. Zo is snelfilter melange een stuk gezonder dan oploskoffie, ik houd altijd aan: hoe duurder het apparaat, hoe gezonder...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per kop koffie moet je 2 glazen water drinken om het te compenseren. Ik zou voor thee kiezen, maar dan wel groene thee. Groene thee is namelijk een natuurproduct. En het.zuivert je lichaam.De meeste smaaljes zijn allemaal kunstmatig gemaakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding