Hoelang kan ik water uit eigen kraan bewaren in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
20.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''uit eigen kraan '' LOL..net zolang als uit andermans kraan? ;-)

Antwoorden (7)

In de diepvries kun je het maandenlang goed houden, maar in de koelkast weet ik niet... Zeker enkele weken als de houder goed schoon was en zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink alleen eigen water en soms gaat dat sneller op dan andere keren.. maar dan nog gooi het na max. 2 dagen weg..gewoon omdat ik vind dat het dan niet meer zo lekker is.. zal veel afhangen van je smaak want bederven doet water niet.. en van in welk gebied je woont omdat het hardheid gehalte tenslotte ook smaak aan je water geeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Volgens de WEVIM, de Vereniging van Waterbedrijven in Nederland, heeft kraanwater ook een houdbaarheidsdatum. Als je water in de koelkast zet dan is het drie á vier dagen houdbaar. Slim is om het eventueel af te dekken, zodat er niets in kan vallen. Als je water buiten de koelkast houdt, dan moet je het niet langer dan een dag laten staan. Niet dat je er dan ziek van wordt, maar de kracht en de smaak van het water nemen af. In het extreemste geval kan er wat groene alg verschijnen, maar dan moet het water wel heel lang staan."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je het in de koelkast bewaren,als je het ieder moment vers kunt pakken,na enkele dagen in de koelkast gaat de smaak er ook af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kwaliteit zal verloren gaan buiten de koelkast, in de auto ook als het flesje niet schoon is komen er bacteriën in.

Ik zou het iedere dag verversen maar ze zeggen op internet dat het 3 dagen kan. En iedere dag lekker vers water is toch het lekkerste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs bij themperaturen ver onder nul ,kunnen er bacterieën ontstaan!
Laat staan in een koelkast, zeker in plastic flessen.
En in een koelkast zijn al zoveel producten met bacterieën.
Ik zou het nooit doen, maar een dag of drie lijkt me geen probleem, maar waarom?
Je kraan raakt toch niet leeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dag of 3-4 is geen probleem. Zeker wanneer je het in de koelkast bewaard maar veel langer zou ik het niet bewaren.