Waarom is in een café of restaurant een glas appelsap vaak duurder dan een kop koffie, terwijl appelsap klaar staat en de koffie gezet moet worden?

Een glas appelsap schenkt men zo in, terwijl koffie gezet moet worden. Er zijn meer handelingen voor nodig om koffie te maken dan appelsap in te schenken. En een pak appelsap is ook niet zo duur in de winkel of bij de groothandel.

13 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Het beste antwoord

Koffie kost een restaurant een dubbeltje max en appelsap heeft 4 glazen uit een pak van een euro. De andere overhead/personeelskosten zijn hetzelfde en daarom kost het meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

van appelsap zijn de grondstoffen VEEL duurder

vooral als je het in van die kleine luxe flesjes krijgt
13 jaar geleden
Een pak appelsap of een flesje is echt veel duurder inkopen dab koffie ondanks dat je het nog moet zetten
13 jaar geleden
Koffie bestaat voor een groot deel uit ter plekke toegevoegd water. Dat het de ober meer tijd kost is geen factor, die krijgt per uur betaalt...