Krijg je een sterkere kater als je verschillende soorten alcoholische dranken drinkt?

Een tijdje terug dronk ik bij het uitgaan alleen maar bier. Elke keer als ik wakker werd, viel de kater wel mee. Sinds een tijdje drink ik naast bier, ook andere dranken, zoals wij en wisky.
ALs ik nu wakker word, is de kater veel heftiger.

Toegevoegd na 24 seconden:
*wijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.7K

Antwoorden (4)

Als je de whiskey in hetzelfde tempo drinkt als het bier, dan kan ik me voorstellen dat de kater groter wordt. Het alcoholpercentage is hoger, en als je dan toch hetzelfde volume vocht binnen wilt krijgen dan ga je voor de bijl.
12 jaar geleden
Nee. Er is geen enkel onderzoek dat dit kan bevestigen. Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid alcohol die je binnen krijgt. Ben je van plan een avond flink te gaan doorzakken, dan kan je beter met sterke drank beginnen. Je hebt dan minder de neiging om snel veel achter elkaar te drinken.

De oorzaak van je sterkere kater is wellicht vochttekort. Probeer om tussen de sterke drank water te drinken. Dan zal je kater minder sterk zijn. Ook zoute nootjes kunnen helpen, omdat zout vocht vasthoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kater heeft in de basis liggen dat je te weinig vocht heb binnen gekregen dit komt dan ook meestal van een effect dat alcohol heeft op je lever. je moet namelijk meer uitscheiden en dat vocht moet ergens vandaan komen. als je bijvoorbeeld vodka neemt dat vrij schoon is dus zonder toevoeging van andere producten of neem je whiskey dat nog op vat heeft gelegen en dus toevoegingen gaat geven aan het product. dit kan het effect versterken van uitdroging, dus nu de tip om dit te voorkomen is drink niet te veel, en drink genoeg water tussendoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf heb die ervaring ook, als ik alleen bier drink heb ik een zachte kater,waarmee de volgende dag nog wel te leven valt. Drink ik gedestilleerde erbij dan heb ik een zware kater en ben ik uit mijn doen. Het is een combinatie van natuurlijk,ook wat je dan veel meer dronken dan met bier alleen. Ik spreek dus puur uit ervaring.