hoeveel kost drinken per dag?

ik zat net op de site van het Nibud en zag daar dat een persoon van 14-65 jaar GEMIDDELD €6,03 per dag aan eten kwijt was ( 1e broodmaaltijd, 2e broodmaaltijd, dinner en tussendoortje )

maar wat ik dan niet kan vinden is wat je kwijt bent aan drinken. nou snap ik wel dat je ontzettend veel soorten drinken hebt en de prijzen gigantisch verschillen maar dat is met het eten ook zo.

dus weet iemand wat een man van 14-64 jaar gemiddeld kwijt is aan drinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Antwoorden (1)

Ik heb de site van NIBUD niet gecontroleerd, maar het zou best kunnen zijn, dat er niet staat "eten" maar voeding of voedsel. Als jij tegen iemand zegt, dat je even gaat eten tussen de middag, zeg je niet dat je gaat "eten en drinken", terwijl voor bijna iedereen geldt, dat je niet alleen een paar boterhammen eet, maar er ook een glaasje melk of kopje koffie bij drinkt. Voeding slaat dus op eten èn drinken.

Als je er een kwartiertje voor gaat zitten, dan kun je het best voor jezelf uitrekenen, aan de hand van je "drinkgedrag", welk deel van de 6,03 je aan drinken besteedt. Een pilsje of een glaasje melk is heel makkelijk te berekenen, en met een rekenmachientje lukt het ook nog wel de prijs van een kopje koffie of thee te bepalen. En dan zal het er een beetje van afhangen of je graag heel dure wijntjes drinkt, of dat je een fan bent van Aldi Sinas. Gemiddeld zul je aan drinken ruim 1 Euro kwijt zijn, en rest (5 Euro) zal naar vast voedsel gaan.

Of het cup-a-soupje om 4 uur, om alert te blijven, bij eten of drinken hoort, mag je zelf bepalen :-)