Hallo ik heb nog een beaujolais uit 1964 liggen ... Nu mijn vraag is deze nog te drinken na zoveel jaar ? en heeft het nog waarde? vr gr

te drinken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Wijntechnisch heeft het geen waarde, maar je zou kunnen proberen de fles (zeker als het een speciale vorm en etiket heeft) aan een verzamelaar of een requisitietenafdeling van een theater -en/of film produktiebedrijf te verkopen. Maar rijk zul je er niet van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, helaas, die kan je wegdoen.
Beaujolais is juist een wijn die snel rijp is, een jaar na het bottelen is hij al drinkbaar.
De maximale drinkbaarheid ligt rond de 6 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat het wijnazijn is geworden. De normale Beaujolais die elk jaar weer wordt aangeboden uit de nieuwe oogst, is geen bewaarwijn.
amc