Krijg je garantie op de blikjes van coca cola?

Ik heb deze informatie nodig voor een werkstuk maar krijg hem maar niet gevonden.
Thanks!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor garantie wil je hebben dan????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet goed geld terug. Iets in die vorm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen garantie maar service van de winkel waar je het koopt.

Antwoorden (4)

Nee, op blikjes zit geen statiegeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan de je de inhoud van het blikje bedoelt.

Garantie van de fabrikant, en wettelijke garantie gaat meestal over auto's, koelkasten en televisies, maar er is geen enkele reden om aan te nemen, dat de wettelijke garantie niet zou gelden voor een pak suiker of een blikje cola.

Ook daar geldt dat het een consumentenkoop is, en het product dat je koopt moet voldoen aan de eisen die je redelijkerwijs van zo'n product mag verwachten. Coca Cola zal best op de een of andere manier een kwaliteitsgarantie hebben, maar daar heb jij als consument niets mee te maken. Je hebt alleen maar te maken met de winkel waar de cola koopt.

Dus als het blikje cola lek is, het is over de houdbaarheidsdatum heen, er zit geen prik in, of er zit iets in wat niet in Cola hoort te zitten (b.v. een muizenkeutel) dan ga je terug naar de winkel, en krijg je je geld terugof een nieuw blikje Cola. De winkelier is daar wettelijk toe verplicht.

Hoe de winkel het verder met Coca Cola regelt, is jouw zorg niet. In de praktijk zal het betekenen, dat er verder niets gebeurt, en alleen als er tientallen mensen blikjes foute Cola komen terugbrengen, zal de winkelier dat verder regelen met Coca Cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je vraag wel wat meer specifiek stellen, gaat het om de inhoud of om de kwaliteit van de blikjes? Ik ga er van uit dat wanneer er iets met het product mis is je gewoon schadeloos gesteld wordt. Of geld terug of een nieuw blikje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het zo is met Coca Cola maar ik weet wel als er wat mis mee is en je mailt de fabrikant dat je vaak een nieuw blikje ( vaak meer ) krijgt toegestuurd.

Ik had dat toen met Pickwick, ik kocht een doosje met theezakjes er zaten toen minder in dan erop stond. Vervolgens heb ik Pickwick gemaild ( om te kijken of ze hier uberhaupt op reageren ) en kreeg ik een nieuw doosje thuis gestuurd.

Dus in die zin heb je kan dat je een "soort" garantie hebt. Dit komt meer omdat ze graag hun naam hoog willen houden en de klant tevreden willen houden.