is taurine stierenpis?

Je hoort vaak omdat taurus=stier en urine samen taurine is dat het dus stierenpis is is dit waar of gewoon een stom fabeltje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.9K

Het beste antwoord

Het is gewoon een fabeltje,taurine is:
Taurine, of 2-aminoethanesulfonic zuur, is een organisch zuur. Het is een belangrijk bestanddeel van gal en kan gevonden worden in de onderste darm en in kleine hoeveelheden, in de weefsels van veel dieren, inclusief de mens. Taurine is een afgeleide van de zwavelhoudende (sulfhydryl) aminozuur cysteïne.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorspronkelijk wel, maar taurine in voeding (sportdrankjes enzo) wordt tegenwoorig meestal (of misschien wel altijd) chemisch gemaakt.

Andere antwoorden (2)

ja het is stierenpis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kom je daar nu weer bij ik zit op het mbo pedagogiek en daar heb je wel eens lessen over de dingen waar de jeugd in geloofd verslaafd aan is veel gebruikt etc. ook wat in dat soort verslavende "onschuldige" drankjes enzo zitten en taurine is zeker geen stieren pis k heb er les over gehad het is een stofje wat in de gal van een rund/stier zit of dit het nu wat minder erg maakt weet ik niet maar het is geen pis ofzo
NEEEE! taurine is een stofje wat in de gal van een rund/stier zit dat word gebruikt in de energie drank het is dus niet iets wat in de pis zit nee