waarom laten ze in duitsland een bier van het vat altijd even staan om er daarna pas schuim op te zetten?

zodat het eigenlijk al een beetje opgewarmd is. zelfs als je vraagt om het niet te doen, doen ze het toch;

Weet jij het antwoord?

/2500

Uhm? Waar word dit gedaan dan? Ik ken het namelijk niet. Maar ik weet dat als je bier tapt, en het even een paar minuten laat staan, dan krijg je een soort van cappuccino schuim kraagje. Veel hoger en compacter schuim. Zoals op de foto. Dit kun je dus alleen krijgen door het bier even te laten staan. Toegevoegd na 2 minuten: Bier even laten staan, en dan bier bij tappen natuurlijk. Dan krijg je zo een schuimkraagje.

volgens mij om dezelfde reden dat wij "2 vingers" schuim op ons bier willen hebben, zo zijn we het gewend en zo doen we het nou eenmaal, tradities/gewoonte/gewenning in het land.

Daar ze met heel weinig koolzuur in het fust(vat) tappen,tappen ze eerst door de tapkraan naar voren te trekken,en voor het schuimkraagje duwen ze de tapkraan naar achter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100