Smaakt thee getrokken uit een piramide-vormig zakje echt beter dan uit een gewoon zakje/builtje of is het weer een geslaagde marketing-truc?

Wellicht vind je losse thee (in een thee-ei o.i.d.) wel het allerlekkerst. Ik ben benieuwd naar jullie voorkeuren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als onderneming kan je er voor kiezen om je te proberen te onderscheiden van de concurrent om zo meer te verkopen. Dan ga je op zoek naar een USP. Lipton doet dit door de eigenschappen van het product aan te passen op een manier dat deze verschilt van andere. En dit doen ze erg goed. Voor de smaak zal het niet een dergelijk verschil geven welke merkbaar is voor de consument [enkel het zakje dan hè, de inhoud natuurlijk wel] Dus niet zozeer een truc maar wel succesvolle marketing.

marketing truc... Als iedereen het gaat geloven, verkopen ze ondertussen heel goed...

ik proef het verschil in ieder geval niet.

Als je de smaak van filterzakjes lekker vindt, zal de smaak er op vooruit gaan: er zit immers meer papier in een piramide dan in een zakje. En je betaalt er vast meer voor, dus de marketing boys lusten hier wel koek van. Maar omdat ik aandelen Sara Lee heb: Echt, het smaakt véél beter!

Overduidelijke marketing-truc. Een van de beste acties van 2008 vind ik. Als de illusie bij consumenten zo groot is dat zelfs de huismerken je immiteren, dan heb je het als marketingteam echt goed gedaan.

Zelf vind ik de driehoekjes niet beter dan een ander gewoon theezakje. En veel informatie vind ik hier ook niet over op internet. Geen onderzoeken, geen echte informatie, niets. Trek zelf je conclusies. Mij maakt het in iedergeval niet uit. Thee is voor mij thee. Het liefst zo goedkoop mogelijk want de smaak is voor mij het zelfde. Ik ben geen thee- expert, laten we dat zo houden.

Persoonlijk vind ik het wel lekkerder. Dit omdat de thee inderdaad meer ruimte heeft en meer smaak kan afgeven. Alleen ik doe mijn thee altijd in een ei-thee. Dat is een metalen soort ei waar je losse thee in kan doen. Veel goedkoper en werkt nog beter ook.

Een plat theezakje met zo'n groot mogelijk oppervlak zou de beste smaak geven, Dat is dus zeker geen pyramidevorm. Maar een theekransje waar van die grobbekuikens kraaien "Oh, wat een eeenig theezakje heb je daar, Greet" is natuurlijk de beste reclame die je als merk kunt krijgen. Daarom: het is een marketingtruuk van de bovenste plank

Ik vind de thee van zo'n zakje wel lekkerder, maar dan van PG Tips.

Losse thee vind ik zelf lekkerder... Meestal wordt in gewone theezakjes inferieure thee gebruikt en de poederachtige restjes van de theeblaadjes... in de pyramidezakjes lijkt wel een betere kwaliteit en wat grovere blaadjes te zitten dan in gewone, goedkope theezakjes, maar of de smaak door de pyramidevorm beinvloed wordt betwijfel ik... Ik ga ervanuit dat ook dit weer een uit reclameoogpunt zo verocht wordt... Als de markt stiller wordt of verzadigd lijkt breng je gewoon het zelfde artikel in een nieuwe vorm of verpakking en voilá... de verkoop stijgt weer...

Ik heb het nooit begrepen! Maar waarschijnlijk smaakt een piramide inderdaad beter dan een plat-zakje .......... alleen spreekwoordelijk al!

ik ben aardig kieskeurig met thee, maar heb laatst de citrusthee in het pyramidevorimige zakje geprobeerd en dat was, moet ik bekennen, toch een erg goed kopje thee. Er zit misschien dus wel wat waarheid in het verhaal.

Geslaagde marketing truc, for sure.

Persoonlijk vind ik dat het verschilt per merk, maar sommige pyramidevormige zakjes vind ik toch echt wel lekkerder! Dat heeft trouwens meer te maken met wat ze in het theezakje doen dan het theezakje zelf.

In de piramidezakjes zitten wel wat grotere blaadjes dan in het oude zakje. In het oude zakje zitten vaak de restjes.

Het maakt echt niets uit, Misschien dat het de tijd beinvloed waarin het zijn smaak afgeeft, maar dat heeft ook weer te maken met de grootte van de thee. Kijk naar China, het theeland. Daar blijven ze bij de oudste manier, namelijk een pot kokend water waar ze thee in scheppen, werkt perfect! Het is ook niet dat lipton beweert dat de thee beter smaakt, maar dat het beter de kans krijgt om smaak af te geven. Daar zit wel iets in vanwege de grotere mogelijkheid tot beweging. Of het echt scheelt? Geen idee, voor mij geeft het niet echt meerwaarde. Voor de wat minder bewuste consument zal het dat waarschijnlijk wel hebben. Dus de vraag marketing-truc? Natuurlijk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100