Is het gezond om elk ochtend "goedemorgen" drink yoghurt te nemen als ontbijt?

Ik kan niet tegen brood voor negen uur. Het is nog te zwaar voor mij. Hoe raar het ook klinkt. En ik eet ook niet echt brood. Alleen op school. :-P

Maar is het dus gezond om alleen een pakje goedemorgen drink yoghurt te nemen? n.n

Ik verschil per week weer van ontbijt.. Als ik heel vaak per week hetzelfde eet, is er een groot kans dat ik het zat word. Ik denk dat ik dat met brood heb. :-P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
22.5K

Antwoorden (6)

Ja, dit product is gemaakt als vervanger van brood. Er zitten hier voldoende vezels in om je stofwisseling op gang te brengen in de morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je bedoelt die studie van 60 uur bij de loi? Ik heb zojuist gekeken op de vifit goedemorgen verpakking en er zit maar 1 gram vezels per 100 gram... witbrood van de plus heeft 2.2 gram vezels, een wit broodje 2.4 en een bruine boterham 6 tot 7 gram vezels. Ik raad zelf all-bran plus, deze heeft 27 gram vezels! Een bord vol van dit in de ochtend geeft een vol gevoel tot aan de avond. En als je dat niet echt lekker vind zoals ik raad ik crueslu aan, daar zit al gauw 11 tot 14 gram aan vezels in. Kijk uit met zogenaamde "voedingsdeskundigen", vraag altijd waar ze gestudeerd hebben en hoelang. Doorgaands is deze opleiding een lachertje en vind ik ze persoonlijk geen deskundige, zie ook de reactie hierboven. Om je te specialiseren in iets is meer nodig dan 60 uur voor de computer vragen uit je hoofd te leren.
Is super als je 's morgens geen brood weg krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten dat het niet goed is voor je portemonnee, is het ook geen substantieel ontbijt. Goedemorgen claimt voedzaam te zijn, maar geeft voornamelijk energie door het vrij hoge gehalte aan suiker, wat op zich al niet gezond is. Het is absoluut niet vergelijkbaar met een normaal ontbijt, daar er nog geen 1% tarweproducten in zit verwerkt.

Probeer 's ochtends wat anders te eten, lukt een broodje uit de oven wel? Of een krentenbol, dat gaat er bij mij altijd in. Een stuk fruit en een volkorenkoekje is ook al beter dan niks.

Als je toch zweert bij Goedemorgen, probeer dan zo snel mogelijk wél fatsoenlijk te eten zodra het lukt. Langzaam op de fiets een broodje wegkauwen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Is omdat je het niet gewend bent. Probeer anders normale yoghurt met Brinta, vult veel beter.
Het allerbelangrijkste is dat je iets eet in de ochtend. Drinkyoghurt is prima om de dag mee te beginnen, zeker als je op school tussendoor of als lunch brood eet. Vergeet niet om wat fruit te eten op de dag. Ik zeg: goed bezig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet bepaald een volwaardig ontbijt.

Maar het hoeft niet heel erg ongezond te zijn.
Moderne varianten bevatten steeds vaker geen vet of (toegevoegde) suikers.

Als ik lees wat jij schrijft dan denk ik dat het niks uitmaakt
wat de antwoorden zijn.
Jij neemt iedere dag iets wat je lekker vind.
Dat wordt blijkbaar voor jou in huis gehaald.

Probeer ook eens een cracker of cracotte met een gekookt eitje of pindakaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het ook altijd. Een goed glas Goedemorgen is vergelijkbaar met een bruine boterham met kaas, goed ontbijt dus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje meer afgaan op het advies van iemand die voeding heeft gestudeerd mag ook :) Ik kan het je aanbevelen!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je bedoelt die studie van 60 uur bij de loi? Ik heb zojuist gekeken op de vifit goedemorgen verpakking en er zit maar 1 gram vezels per 100 gram... witbrood van de plus heeft 2.2 gram vezels, een wit broodje 2.4 en een bruine boterham 6 tot 7 gram vezels. Ik raad zelf all-bran plus, deze heeft 27 gram vezels! Een bord vol van dit in de ochtend geeft een vol gevoel tot aan de avond. En als je dat niet echt lekker vind zoals ik raad ik crueslu aan, daar zit al gauw 11 tot 14 gram aan vezels in. Kijk uit met zogenaamde "voedingsdeskundigen", vraag altijd waar ze gestudeerd hebben en hoelang. Doorgaands is deze opleiding een lachertje en vind ik ze persoonlijk geen deskundige, zie ook de reactie hierboven.